Tijd voor tips!

• Martin

Ik speel met veel plezier spellen als Maharadja, Puerto Rico, Tikal, Eufraat & Tigris enzo. Het laatste jaar heb ik de nieuwe spellen echter niet zo goed bijgehouden. Welke nieuwkomers moet ik absoluut gaan spelen volgens jullie?

• Erwin Broens

Caylus: http://www.spellink.nl/index.php?spel_id=1110

• Hunter

Je zou eventueel spellen zoals Twilight Imperium 3d edition of World of Warcraft the Boardgame kunnen proberen. Deze spellen duren wel wat langer (rond de 4 tot 6 uur) maar zijn wel erg cool. Aan de andere kant als je van spellen zoals Puerto Rico etc houdt dan zijn het misschien geen spellen voor jou.

• Jan

Goa, Kaiser, Antike en St. Petersburg.

• Joker2

Ik sluit me bij Jan en Erwin aan.

Caylus is echt te gek.

Een andere tip is: Amun-Re.

Suc6 bij je keuze.

Joker2

• Henk-Johan

Ik sluit me aan bij je laatste zin. Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is Twilight Imperium of WoW:tB geen spel voor Martin.

Ik zou meer gaan voor de spellen die Erwin en Jan noemen en zou daar Funkenschlag aan toe willen voegen.

Groet,

Henk-Johan

• Jacco

Ticket to Ride is zeer de moeite waard! Niet al te lastig, duurt ook niet zo gek lang (ongeveer een uurtje).

Een ander railroad bordspel om eens te proberen is Railroad Tycoon. Minder luchtig, maar absoluut een aanrader.

Een spel van hele andere orde is Aqua Romana. Ook een erg leuk spel. Enige nadeel wat mij betreft is een aantal verbijzondering in de spelregels (uitzonderingen).

Overigens zou ik Funkenschlag en Caylus zeker genoemd hebben als dit nog niet door anderen was gedaan…

• ejvandekaa

verder nog hazienda en kreta. overigens zou ik eerder aanraden om age of steam te doen dan railroad tycoon. AoS is een stuk overzichtelijker (alhoewel het geld ook een stuk schaarser kan zijn).

Evertjan van de Kaa

• Stefan

Hee, Hunter. De afgelopen 98 postings van jou gingen ook al over TI en WoW. Heb je soms een wat beperkte blik op de spellenwereld?

• Frank Hakstege

Nou, nou….Hoeveel wargames speel jij in een jaar Stefan? Of kom je ook niet veel verder dan de eurospellen?