Advies nieuw spel kopen

  • Dave Theunisz

    De afgelopen tijd heb ik de volgende spellen veelal gespeeld en ben inmiddels toe aan nieuw spel… kan iemand mij van een gedegen advies voorzien?

    Gespeelde spellen:

    MACHIAVELLI:

    erg goed

    RA:

    was wel leuk

    AMON-RA:

    zeer goed spel

    Veilingmeesters van Amsterdam:

    gaat wel… veilingklok snel stuk en maakt een teringherrie.

    Ik hoor graag jullie advies… het is voor 4 spelers en een langere speelduur.. oh ja geen catan.

    Groet,

    Dave Theunisz

  • attie

    Absoluut Macchiavelli. En koop dan meteen de uitbreiding:“de donkere landen”erbij, want de nieuwe rollen daarin zijn ook erg leuk

  • Erwin

    Kijk eens naar Goa:

    http://www.spellink.nl/index.php?spel_id=816

  • Tamara

    Probeer Puerto Rico eens. Dit spel heeft de afgelopen vele prijzen op spelgebied gewonnen, waaronder de Nederlandse Spellenprijs en de Deutsche Spielepreis.

    En als je eens spellen uit wilt proberen zonder ze meteen te hoeven kopen, dan kan ik je aanraden om eens langs te gaan bij een spelgroep, bijvoorbeeld bij Spelgroep Phoenix (www.spelgroepphoenix.nl). We spelen elke woensdag in het Denksportcentrum te Leiden en iedereen die van spellen houdt is welkom.

    Groeten,

    Tamara

  • bas

    -Koehandel

    -Bohnanza

    -La Citta

    -Union Pacific

    -Nautilus

    -Blokus

    -Genius

    Allemaal goede spellen en niet al te moeilijk!!!

  • Stico

    El Grande

    Tadsch Mahal

    La Città

  • Piet

    Eufraat & Tigris mag niet ontbreken.

  • Martin

    El Grande en Puerto Rico. Ben je een fors aantal avondjes plezierig mee zoet!

  • Dave Theunisz

    Ik ben woonachtig in Maastricht en Leiden is me iets te ver… mogelijk een keer als ik voor werk in de buurt ben… toch bedankt voor de reactie.

  • Tamara

    In de omgeving van Maastricht kan je wellicht terecht bij Slimbo, de Maastrichter spelgroep.

    Veel spelplezier,

    Tamara