Advies nieuw spel kopen

  • Koen

    … persoonlijk vind ik dat Wallenstein (Queen Games) ook niet mag ontbreken … een feest …

  • Hunter

    Als het voor meerdere spelers is en het mag wat langer duren, dan is Twilight Imperium 3d Edition echt iets voor jou.

    Hou je van een spel met sfeer, politiek gekonkel, het ontwikkelen van een eigen beschaving, het veroveren van gebieden, tactische maneuvres en economische planning, dan moet je dit spel echt proberen. Het duurt wat lang, circa 6 uur, en speelt het beste met 6 spelers. Je kunt het spel nog het beste vergelijken met het computerspel “Master of Orion 1/2/3”. Goede regels, weinig wachten tussen spelbeurten en veel actie!

    Neem wel een grote tafel om aan te spelen want het spel neemt veel ruimte in beslag. Kijk eens hier voor een beschrijving:

    http://www.boardgamegeek.com/game/12493

  • Dave Theunisz

    Inderdaad een schitterend spel maar dat heb ik al… ben op zoek naar een nieuw spel.

  • Dave Theunisz

    Op zich een leuk spel en zeker het overwegen waard… bedankt voor de tip!

  • Dave Theunisz

    En hoe zou ik in contact met hun kunnen komen?

  • Dave Theunisz

    Bedankt voor de info… ga zeker eens verder kijken naar deze spellen.

  • Dave Theunisz

    klopt deze spellen heb ik al eerder bekeken maar wat me opvalt is dat veel spellen van hetzelfde “laken en pak” zijn… ze hebben allemaal tegenwoordig te maken met veilen en dat maakt het moeilijk om de echte goede spellen te onderscheiden!

  • Jurgen

    Kijk eens op www.slimbo.nl of mail direct naar contact@slimbo.nl

  • Dave Theunisz

    Heb net alles bekeken… tja kreeg een redelijke indruk en kzal me nog eens bedenken.

  • Stico

    Ik kan je daar niet volledig ongelijk in geven: er zijn inderdaad veel spelletjes die een veilingselement in zich hebben. Een veiling is nu eenmaal een ideaal element om interactie in een spel te brengen.

    Toch zou ik ze daarom niet ‘van hetzelfde laken een pak’ noemen, omdat de veilingsmechanismen vaak sterk van elkaar verschillen.

    By the way: La Città is geen veilingsspel.