… persoonlijk vind ik dat Wallenstein (Queen Games) ook niet mag ontbreken … een feest …
Als het voor meerdere spelers is en het mag wat langer duren, dan is Twilight Imperium 3d Edition echt iets voor jou.
Hou je van een spel met sfeer, politiek gekonkel, het ontwikkelen van een eigen beschaving, het veroveren van gebieden, tactische maneuvres en economische planning, dan moet je dit spel echt proberen. Het duurt wat lang, circa 6 uur, en speelt het beste met 6 spelers. Je kunt het spel nog het beste vergelijken met het computerspel “Master of Orion 1/2/3”. Goede regels, weinig wachten tussen spelbeurten en veel actie!
Neem wel een grote tafel om aan te spelen want het spel neemt veel ruimte in beslag. Kijk eens hier voor een beschrijving:
http://www.boardgamegeek.com/game/12493
Ik kan je daar niet volledig ongelijk in geven: er zijn inderdaad veel spelletjes die een veilingselement in zich hebben. Een veiling is nu eenmaal een ideaal element om interactie in een spel te brengen.
Toch zou ik ze daarom niet ‘van hetzelfde laken een pak’ noemen, omdat de veilingsmechanismen vaak sterk van elkaar verschillen.
By the way: La Cittàis geen veilingsspel.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?