Verslagen door Frank Hakstege snik.

• Henri

Ja, inderdaad. Ik had besteld per surface mail. Dat duurt meestal een week of 4 tot 6, maar dat scheelt wel behoorlijk in de verzendkosten. En als het weinig weegt glipt het ook vaak door de douane heen. Bestel daarom nooit meerdere spelen bij Columbia Games, want dan betaal je je blauw.

• burrie

Heb je Twilight Struggle al gespeeld? Wat vind je ervan? Ik heb hem net gisteren ontvangen en zit nu de regels te lezen. Ga het vanavond maar eens proberen uit te leggen aan mijn vrouw (zij is bij de meeste spellen het eerste slachtoffer). Het doet me heel erg denken aan “We the People” alhoewel TS simpeler lijkt, en dat is maar goed ook want WtP heb ik maar niet aan mijn vrouw uitgelegd, ben een beetje bang voor zo'n glazige blik en uiteindelijk zo'n opmerking van “laten we maar lekker Big City spelen”.

• Henri

Ik heb het 1 keer gespeeld en is zeker niet onaardig, maar een echt koude oorlog gevoel krijg ik er niet bij. Maar een definitief oordeel heb ik nog niet. Verder denk ik dat de teksten op de kaartjes heel wat beter hadden gekund.

Ook is het geen moeilijk spel en best rijk aan mogelijkheden. Kijk, zo kan het ook! Maar ik denk dat er meer uit gehaald had kunnen worden, zonder dat de complexiteit erg toeneemt.

• test