Ik heb ook wel te doen met hem…..
Persoonlijk vind ik het heel netjes van hem om zijn site tijdelijk uit de lucht te halen. Hetzelfde geldt voor zijn reacties.
Beste Jacco,
jammer dat je na al deze “free-publicity” je site uit de lucht hebt gehaald. Een goed idee moet je altijd doorzetten, wat de meningen van anderen ook zijn. Je komt er vast wel uit met de originele textschrijvers, dus mijn zege heb je wanneer je site weer snel terug laat komen! Laat je niet ontmoedigen!!!!
Voor alles textschrijvers: Ik snap jullie ook wel, zorg samen voor een compromis, uiteindelijk profiteert elke spellenliefhebber hiervan!
Jacco schreef:
>
> Het is goed geweest dat er op dit prikbord aandacht aan is
> besteed. De intenties van de betreffende web-log zijn
> blijkbaar niet helder. Het lijkt mij dan ook niet goed om de
> site nog langer toegankelijk te laten zijn.
Hallo Jacco,
Ik hoop dat je jouw leuke initiatief niet definitief in de prullenmand hebt gegooid. Zo’n verzamelpunt van meningen en discussie over spellen is immers een interessante toevoeging op het huidige aanbod (lijkt weliswaar een beetje op de database van www.spellenspektakel.nl, maar die site beperkt zich tot Nederlandstalige spellen).
De enige bedoeling van mijn eerste reactie was jou wijzen op de noodzaak om vooraf toestemming te vragen. Dit aspect heb je onhandig aangepakt, maar ik vind dit geen halszaak (zo’n beetje iedere webwinkel in Nederland heeft de afgelopen maanden dezelfde route bewandeld – ik raak hieraan gewend… :-) )
Je mag de beschrijvingen van mijn site best gebruiken, als dit je op weg kan helpen.
Groetjes,
Erwin
www.bordspel.com
Ik vind het opvallend dat er op deze prikpagina de laatste tijd amper wordt gepost over spellen (2 of 3 reacties op een post), maar als we commentaar op een ander kunnen geven, dan heeft iedereen opeens wat te melden en zijn er meteen legio reacties op een topic!
Knap toch dat wij nederlanders blijkbaar liever op elkaar zeiken…
Hiermee wil ik dus NIET zeggen of het commentaar wel of niet gerechtvaardigd is: dat interesseert me niet eens in dit geval.
Zoals Erwin opmerkte komen er op dit topic veel reacties, zeker in relatie tot het aantal reacties op de onderwerpen die echt over bordspellen gaan. Ik geloof dat zijn conclusie misschien wat snel getrokken is. Volgens mij is ligt de oorzaak niet zozeer in een ‘zeik-behoefte’; ik denk dat de reacties een directe relatie hebben met de enorme hoeveelheid tijd die door een aantal mensen wordt geïnvesteerd in het bijhouden van de websites met informatie over bordspellen. Het lijkt mij dat het wel eens goed is om dit nog eens expliciet onder de aandacht te brengen en om waardering daarvoor uit te spreken.
Dank voor de getoonde betrokkenheid. Niet alleen via dit prikbord, maar ook via de email heb ik de nodige feedback mogen ontvangen. Hoewel de toonzetting in een aantal gevallen misschien een beetje scherp was, lijkt de centrale boodschap niet meer dan terecht. Op basis van de ervaring in ander cyber gemeenschappen was ik uitgegaan van bepaalde gedragsregels. Zoals ik eerder heb aangegeven zou met bronvermelding en een verwijzing naar de betreffende sites voldoende zorgvuldigheid zijn betracht. Hierin ben ik slordig geweest en mijn aanname was dan ook niet juist. Een deel van de kritiek richtte zich op de gevolgde procedure (in het bijzonder op het feit dat er niet vooraf contact is opgenomen). Daarnaast is door vertegenwoordigers van een aantal sites aangegeven dat zij het niet op prijs stellen wanneer spelbeschrijvingen in deze vorm zouden worden hergebruikt. Het spreekt voor zich dat beide bezwaren bepalend zijn voor de vorm waarin de beoogde website uitgewerkt kan worden.
Gelukkig bevond het geheel zich nog in een opstartfase. Het was dan ook geen enkel probleem om de site ‘uit de lucht te halen’. Het zou anders zijn geweest wanneer er al door veel mensen meningen zouden zijn geplaatst, maar daar was op dit ogenblik nog geen sprake van (de mensen die reacties hadden geplaatst zijn inmiddels geïnformeerd over het feit dat bordspel.web-log niet meer benaderd kan worden). Het lijkt mij erg leuk om de site opnieuw op te pakken. In de eerste plaats heb ik gemerkt dat het gebruik van een web-log een effectieve manier is om naast de doorgewinterde hardcore gamers ook huis-tuin-en-keuken bordspel liefhebbers te benaderen (Monopoly en Stratego blijken ook zeer gewaardeerde bordspellen te zijn…). Daarnaast gaf Erwin al aan dat dit een site betreft waarin een beeld wordt gegeven van een erg breed pakket aan bordspellen, in plaats van alleen het Nederlandse aanbod. Maar voordat het duidelijk is hoe het vervolg er nu gaat uitzien zal ik eerst even ruggespraak plegen met een aantal betrokkenen. Laat het vooral weten als je suggesties hebt!
Ik wens allen in ieder geval bijzonder veel plezier met het spelen van bordspellen. Dat lijkt mij toch belangrijker dan al het gedoe er omheen! ;o)
Groeten,
Jacco.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?