Ook ik zit met een gemengd gevoel.
Enerzijds kan ik meevoelen met de mensen die hier ageren omdat dat de mensen zijn die veel moeite doen om voor de die-hard gamers up-to-date te zijn.
Aan de andere kant vind ik ook dat er erg snel en hard geoordeeld en gesabeld wordt. Ik denk dat Jacco's intenties goed zijn, en ik kan me ook voorstellen dat hij dacht zijn zaakjes goed op orde te hebben door bronvermeldingen en doorlinks naar de betreffende sites. Hij suggereert nergens dat het zijn eigen teksten zijn.
Verder kan ik ook waarderen dat hij een site de lucht in stuurt waar inhoud opstaat.
Ik vermoed dat hij niet de intentie heeft om consquent alle nieuwe teksten te kopiëren, maar hij heeft het meesterschap van de schrijvers onderkent voor de eerste spellen op zijn site.
En in de komende weken zou hij vast ook overal zijn eigen mening begevoegd hebben. Zoals hij ook anderen aanmoedigd om eigen bevindingen van spellen te deponeren.
De doelgroep van Jacco's site is een andere dan waar de meesten van ons in vallen. Hij schrijft dat hij een verzamelpunt WIL WORDEN van meningen over bordspellen. Meningen van en voor mensen die bij Puerto Rico nog aan een vakantie oord denken, en die aan Essen denken als een Duitse industriestad of er nog nooit van gehoord hebben.
Voor die mensen is een pakkende beschrijving belangrijk en ook de mening van gelijkgestemde gelegenheidsspelers. Voor hen zullen dagelijkse updates minder belangrijk zijn dan reakties van andere ‘gewone’ :o) mensen.
Kortom, ik denk dat er van beide kanten wat verder gekeken had kunnen worden zonder direct hoog van de toren te blazen.
Met deze reaktie heb ik ook niemand persoonlijk tegen de haren in willen strijken. Mocht je dat wel zo voelen, dan is dat mijn fout. Dan blijkt daaruit eens te meer, hoe moeilijk het is om dat wat je voelt goed op papier te zetten.
Groetjes,
Jeroen