Caylus Regelvragen

• Boes

Oké! Moeilijkheid is altijd als je er wat vaker mee gespeelt hebt je regels eigen maakt, vandaar de ‘blindheid’ op dit vlak.

• Ronald

Volgens mij staat het niet duidelijk in de (eerste) Nederlandse vertaling…

Ronald

• francobollus

De eerste Nederlandstalige handleiding is hier inderdaad onduidelijk over: de zin “Voor ieder huis, dat men in het kasteel wil plaatsen, moet men 3 grondstoffen betalen, waarvan er minimaal 1 voedsel moet zijn.” heb ik inmiddels vervangen door de zin “Voor ieder huis, dat men in het kasteel wil plaatsen, moet men 3 verschillende grondstoffen betalen, waarvan er één voedsel van moet zijn.”, welke wellicht minder, of liever nog geen, vragen oproept.

Frank Quispel, Quined Games BV

• Joker2

Frank,

Dat is mooi.

Is de nieuwe vertaling al ergens te downloaden?

Eventueel in 2 vormen:

- De versie met de mooie achtergrond, en

- Een versie zonder die achtergrond (is nml. wat beter te printen).

Alvast bedankt,

Joker2

• francobollus

Jazeker,

Ik heb de nieuwe handleiding, voorlopig alleen als Word-document, geplaatst op de download-afdeling van onze site www.quined.com.

Rond de jaarwisseling verwacht ik dat de handleiding in pdf-formaar zal verschijnen, evenals de handleiding van onze andere spellen.

Groeten van Frank Quispel

• Joker2

Thnx, voor je snelle reactie.

Joker2

• Boes

Frank: Gaat de auteur nog wezelijke regels aanpassen/veranderen mbt caylus? Dit n.a.v. een hernieuwde duitse versie begin voorjaar.

• francobollus

Nee, er komen geen wezenlijke veranderingen. Zoals al op bordspel.com is terug te vinden zal het artwork van de voorzijde van de doos veranderen. De paarse blokjes zullen wat donkerder van kleur zijn om een beter onderscheid te krijgen met de bruine blokjes. Er zullen meer zakjes in de doos zitten om de speelstukken per kleur in 1 zak te doen. En voorts worden de vlooienspelmuntjes vervangen door kartonnen muntjes, uit te drukken uit een stansvel.

• Boes

Da's mooi maar is er ook een mogelijkheid om op de een of andere manier aan deze nieuwe munten te geraken? Wat mij betreft de enige stoorzender in het geheel. Voor de goede orde, heb dus een eerdere versie gekocht.

• Joker2

Dus eigenlijk ben ik wat te vroeg geweest met kopen.

Al is het nu natuurlijk wel zo dat ik het al wel heb kunnen spelen ;-)

Joker2