Caylus Regelvragen

• Robert

1. Residentieel Gebouw:

Welke gebouwen mag je vervangen voor een Residentieel Gebouw?

In de nederlandse spelregels staat: een neutraal gebouw (alle roze) en een eigen productie gebouw (Ik neem aan dat alleen de gebouwen die grondstoffen opleveren productie gebouwen zijn), dus je mag niet alle eigen bruine of grijze gebouwen vervangen door een Residentieel Gebouw. Klopt dit?

In de engelse spelregels wordt gesproken over “own craft Buildings”, welke zijn dit?

In de duitse spelregels wordt gesproken over “eigene Gebäude” dat zouden dan alle eigen gebouwen zijn? Ik weet het nu niet zeker.

2. Kasteel bouwen:

Je moet 3 grondstoffen leveren waarvan er een roze is. De andere twee mogen niet roze zijn. Mogen deze wel dezelfde kleur hebben of moeten ze alledrie verschillend zijn?

Bij voorbaat dank.

Robert

• Peter Hein

1. Je mag alle roze gebouwen of eigen gebouwen vervangen door een residentieel gebouw. Een uitzondering: de notaris mag je NIET vervangen, ook niet als die van jezelf is.

2. Een lading moet bestaan uit drie verschillende blokjes, waarvan een roze moet zijn.

• Joker2

Volgens mij heb ik het tot nu toe verkeerd gespeeld.

Dus om te bouwen aan het kasteel, moet er 1 grondstof voedsel zijn en de overige 2 grondstoffen moeten andere zijn, waarbij die 2 zelfs ook weer niet hetzelfde mogen zijn?

Graag even een bevestiging of mijn omschrijving juist is, want dan kunnen we de regels weer wat aanscherpen ;-) .

Joker2

• Peter Hein

Dat is correct. Per lading ('batch') moet je drie verschillende grondstoffen leveren, waarvan er een voedsel (roze) moet zijn. Een volgende lading mag natuurlijk uit dezelfde grondstoffen bestaan als de eerste.

• Joker2

Dat is snel………..

Bedankt.

• Boes

Volgens mij wordt er nu langs elkaar opgepraat……

1 steen moet voedsel (roze) zijn, de andere 2 maakt niet uit wat. Want: ze worden afgebeeld als een witte steen en deze staan voor alle stenen.

• Pascal

In de Duitse spelregels staat heel duidelijk: drei verschiedene Rohstoffe, darunter eine Nahrung. Dus drie verschillende waarvan één voedsel (=roze).

• Boes

Maar dat kan dan toch ook. drei verschiedene kunnen dus ALLE verschillende zijn. Nahrung moet dus de rest mag je zelf kiezen.

Ben bang dat dit een vraag wordt voor de auteur zelf?!

• Erwin Broens

Boes schreef:

>

> Maar dat kan dan toch ook. drei verschiedene kunnen dus ALLE

> verschillende zijn. Nahrung moet dus de rest mag je zelf

> kiezen.

> Ben bang dat dit een vraag wordt voor de auteur zelf?!

Een batch bestaat uit:

- drie VERSCHILLENDE blokjes,

- waarvan één voedsel.

Ik vind dit een ZEER duidelijke regel en begrijp daarom niet hoe jij tot de conclusie komt dat de twee niet-voedselblokjes van dezelfde soort mogen zijn .

• Pascal

Er staat bovendien nog een doorstreept = teken. Zeer duidelijk toch.