De discussie over de NSP 2005 was toch een paar weken terug al afgerond?
Kom op, gun de Game Master zijn prijs en zorg dat volgend jaar de procedure veranderd wordt.
En nu allemaal weer gezellig spellen spelen!
René Wiersma schreef:
>
> > De promotie via RTL FM vond plaats in de laatste week.
> Waarop baseer jij de
> > conclusie dat het spel hierdoor heeft gewonnen?
>
> Van een zekere Nederlandse spellensite: "De race was
> uitermate spannend tot de laatste week, waarin De Ontembare
> Stad met een indrukwekkende eindsprint alsnog de hoogste
> trede van het erepodium wist te bereiken."
Tja, probeer ik ook eens een spannend klinkende tekst te schrijven, zorg ik blijkbaar voor ruis op de lijn…. :-). Om misverstanden te vermijden: de laatste week heeft niet voor de winst gezorgd, maar wel de voorsprong van de winnaar vergroot.
Nog even iets anders. Heb jij de vermeende oproep via RTL FM zelf gehoord? Ik luister niet naar die zender en heb hier niets van meegekregen. Ik zag eind september wel een tekst op de website van RTL staan, maar dat was een vermelding dat De Ontembare Stad genomineerd was, dat luisteraars dit spel konden winnen, aangevuld met een link naar de NSP-site. Ik heb op de website geen oproep om op DOS te stemmen gezien.
René Wiersma schreef:
> Ik weet zo ook niet hoe je dit probleem (als het al echt een
> probleem is) zou kunnen voorkomen, zonder de stemprocedure
> helemaal over de kop te gooien. Meer promotie voor de NSP in
> het algemeen, zodat er meer stemmers komen, zou het effect
> van eenzijdige spelpromotie verminderen en tegelijkertijd de
> prestige van de prijs verhogen, maar hoe je dat moet doen,
> daar heb ik zo een-twee-drie ook geen hapklare oplossing voor.
De NSP jury heeft al menig uurtje gebrainstormd over de stemprocedure en zal dat de komende tijden zeker nog vaker doen.
De Ontembare Stad vind ik een prima winnaar van de NSP. Als een niet-ervaren spellenspeler in een speelgoedwinkel een keuze moet maken, dan durf ik met een gerust hart DOS aan te raden. Daar zullen ze zeker geen miskoop aan hebben. Als je aan zo iemand Goa zou aanraden, dan zou dat wel eens in de kast kunnen belanden, hoewel dat voor de spellenliefhebber waarschijnlijk een veel beter spel is. De nominatielijst van de NSP geeft een prima beeld van de goede spellen die in een bepaald jaar zijn uitgekomen. Als je elk jaar je verzameling zou uitbreiden met deze nominatielijst, dan heb je echt een prima verzameling.
Voor TGM heeft de NSP uitverkiezing nog een positief effect gehad. Lukte het eerst niet om zijn spellen bij de speelgoedwinkels kwijt te kunnen, door de winst bij de NSP lukt dat wel. En dat zou wel eens heel belangrijk kunnen zijn voor deze kleine nieuwe uitgever. Als je nog lang van nieuwe spellen van TGM wilt genieten, kun je daar alleen maar heel blij om zijn.
In de PS bijlage van het Parool van 29 november 2005 staan trouwens 3 leuke stukjes over spellenauteurs: Bas Kesting van Spel-Maker, Hans van Tol van The GameMaster en Sjaak Griffioen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?