> > - Eerst de Nederlandse Spellenprijs krijgen door op RTL FM te
> > laten oproepen dat mensen op je moeten stemmen.
> Begrijp ik nou goed dat je The Game Master wilt verwijten dat het zijn eigen
> spellen promoot? Ik ben geen PR-expert, maar dit lijkt met toch een normale
> gang van zaken. Boekuitgevers doen in ieder geval hetzelfde als hun titels
> genomineerd zijn voor een literatuurprijs. Maar dat zal ook wel niet mogen.
Het is natuurlijk marketing technisch slim van The Game Master om mensen op te roepen om op zijn spel te gaan stemmen, maar als andere spellenuitgevers hun spellen niet op die manier promoten dan krijg je scheve verhoudingen. Er stemt voor de Nederlandse Spellenprijs maar een relatief klein aantal mensen, dus een aantal “extra” stemmers kan de stemming behoorlijk doen kantelen. Op die manier gaat het er bij de Nederlandse Spellenprijs kennelijk niet meer om wie het beste spel uitgeeft, maar om wie zijn spel het beste kan promoten, en dat lijkt me niet de bedoeling van deze prijs.Wat mij betreft was de Nederlandse Spellenprijs dit jaar om deze reden een farce, en heeft voor mij geen enkele waarde. Ik hoop dat er volgend jaar weer een echt goed spel kan winnen.
> > - Vervolgens de spellenspeciaalzaken vertellen dat jouw spel
> > exclusief wordt gehouden en dan ligt het bij Intertoys.
> Dit vind ik een verbijsterende conclusie om te trekken op basis van deze twee
> observaties. Het lijkt me plausibeler dat TGM aanvankelijk nog geen
> overeenkomst had met Intertoys over Skyline, maar dat dit een paar dagen later
> alsnog gebeurd is. Nergens in jouw citaat lees ik dat TGM een dergelijke belofte
> heeft gedaan aan de spelspeciaalzaken; hooguit dat Skyline *vooralsnog* alleen
> bij de speciaalzaken te krijgen is.
Dit ben ik wel met je eens. Ik zie niet zo in waarom er zo'n punt van wordt gemaakt dat The Game Master kennelijk eerst roept dat Skyline niet bij Intertoys ligt, en dat het er dan vervolgens wel ligt. Daar kunnen een hele hoop goede redenen voor zijn die niks te maken hebben met “leugens”. En als het al moedwillige misleiding is van The Game Master, dan zie ik niet hoe ze er voordeel uithalen. Beetje een storm in een glas water wat mij betreft.
- René Wiersma