Regelvraag Kaiser deel2

• Erwin Broens

Maarten schreef:

>

>> Als ik het verkeerd heb, hoor ik dat natuurlijk graag

Het onderscheid tussen het “normale” en “geprivilegieerde” keurvorstveld heeft maar één belang: aangeven dat het privilege deze fase is gebruikt.

De FAQ is zeer duidelijk: degene die aan het EINDE van fase 5 de keurvorst controleert, mag dit fiche naar het “geprivilegieerde” veld schuiven en het winstpunt binnentikken. Dit betekent dus dat, in geval van een geslaagde machtswisseling, de NIEUWE keurvorst het extra winstpunt binnentikt.

Het is jammer dat Hans im Glück dit niet in de tweede versie van de regels heeft verwerkt.

Jouw interpretatie (“Het krijgen van het OP in Mainz is het ‘extraatje’ dat je krijgt als er daar niets (dus geen machtswisseling) is gebeurd.”) wordt nergens in de regels ondersteund. Zelfs niet door knippen en plakken van losse zinnen, zoals je in jouw eerste reactie hebt gedaan. Het “niets gebeuren” is geen voorwaarde voor het toekennen van dit winstpunt.

• Joker2

Erwin,

Bedankt dat je jezelf ook mengt in de vraag (en het antwoord).

Allereerst inderdaad een compliment voor het vertalen, want zelf in het Nederlands valt het al bijna niet mee om te begrijpen.

Ik heb uiteraard gelijk gekeken op de site van Hans im Gluck.

Kun je kort aangeven wat er in de nieuwe spelregels anders is dan in de, bij mij bekende, Nederlandse spelregels?

M'n Duits is nou ook weer niet zo goed om dit verschil snel te ontdekken.

Alvast bedankt,

Joker2

• Erwin Broens

Joker2 schreef:

>

> Ik heb uiteraard gelijk gekeken op de site van Hans im Gluck.

> Kun je kort aangeven wat er in de nieuwe spelregels anders is

> dan in de, bij mij bekende, Nederlandse spelregels?

Niets, de Nederlandse vertaling is op deze regels gebaseerd.

• Joker2

Dat is duidelijk, bedankt.

Joker2

• Gabrielle

Hallo Joker2

Ik ben op zoek naar de nederlandse spelregels van dit spel.

Kan jij mij er misschien aan helpen?

Gabriëlle