spiel des jahres shortlist

• Piet

Wel, eerlijk gezegd had ik Funkenschlag op de shortlist verwacht. Ook al is het geen familiespel. Vorig jaar had je toch ook nog drie ietwat steviger spellen op de shortlist. Dit jaar meen ik dat alleen Himalaya daar kan aan voldoen.

• Richard van Oostrum

Het zegt me weinig die lijst, ken er geen een. Maar dat was al een tijdje bekend dat wij geen een spel kennen. toch hoop ik in de toekomst een plek je in de lijst te veroveren.

gegroet,

1/2 Symbiose Games

• Ron Huising

Jambo is misschien minder kansrijk omdat het een puur 2-persoonsspel is, maar het is wel een hele goede! Eén van de beste momenteel uit de betreffende Kosmos-reeks en je trekt het vaak uit de kast om een potje te spelen.

• Koen

… deze avond voor het eerst HIMALAYA gespeeld en ik moet zeggen dat het spel me heel goed bevallen is … al die andere spellen die vernoemd werden, ken ik niet … lijstjes en prijzen zijn trouwens héél subjektief … voor mij geen indikatie om ze àl dan niet te kopen … dit hangt van veel te veel factoren af …

• Mac S

Ik heb alleen 80 Tagen en Niagara gespeeld en beide zijn wel leuk maar niet spectaculair. De rest heb ik nooit gespeeld en ze trekken me ook niet echt aan moet ik zeggen (dat wil zeggen dat ik daarvan verwacht dat ze ook best leuk kunnen zijn maar niet spectaculair, en in die categorie heb ik al zoveel spellen - vandaar dat ik er niet echt op zit te wachten).

Ik denk dat Niagara licht favoriet is, met Verflixxt en 80 Tagen als overige kanshebbers.

Overigens vond ik de afgelopen spellenjaargang überhaupt niet geweldig, dus de matige lijst met nominaties is daar wel een afspiegeling van.