Ik ben slechts een beginneling en vroeg me af wat jullie het leukste spel vinden ?
Bedankt !
Johan / http://members.lycos.nl/koifun/
Yo Johan,
ik vind dat je beslist de kolonisten van Catan moet uitproberen … schitterend … als je al wat gevorderd bent, is de uitbreiding ‘Steden en ridders’ een must … speelt het best met 4 spelers … ik kan er nog wel een 10-tal opnoemen, maar veel hangt af van ‘met hoeveel’ en ‘wat je voorkeur’ wegdraagt (strategie, interaktie, mekaar de loef afsteken, …) … in ieder geval is er voor elk wat wils in spellenland!!
Koen
Catan is inderdaad een mooi spel, maar is helaas pas vanaf 3 spelers te spelen.
Ik zelf ben gek van een andere klassieker: Carcassonne.
Dit spel spel is niet al te ingewikkeld (qua moeilijkheidsgraad onder Catan) en het is ook met twee spelers een goed spel.
Tevens is Puerto Rico een fantastisch spel alleen is dit, naar mijn mening, een stuk ingewikkelder dan Catan.
Voor een aantal goede Nederlandse recensies kan ik de volgende websites aanbevelen:
www.spelmagazijn.nl en www.bordspel.com deze twee sites hebben mij altijd goed geholpen met mijn keuzes in aanschaf van spellen.
En wat ook heel veel kan helpen is op zoek gaan naar een spelvereniging in de buurt. Regelmatig kom je hier oproepen tegen voor diverse spellendagen.
veel plezier met je nieuwe verslaving
Groeten van Michel
Hier is tie dan :
Het leukste spel is zeker niet El Grande ! Dat kan mij dus totaal niet boeien.
Mijn idee voor wat gateway games worden genoemd (spellen om mee te beginnen):
>>> Kolonisten (uitbreidbaar met Steden en Ridders)
>>> Carcasonne (sommigen zeggen dat Carc. Jagers en verzamelaars makkelijker
te leren is dan de gewone, blauwe carcasonne.)
>>> Union Pacific
>>> Ticket to Ride
>>> Puerto Rico is Top, en naar mijn mening niet moeilijker dan kolonisten met
Steden en ridders.
>>> Blokus fraai vormgegeven spel.
Voor alle spellen geldt dat ze nog makkelijker toegankelijk zijn als ze je worden uitgelegd door een ervaren speler. Veel van de spellenspeciaalzaken willen dat best voor je doen. Loop eens binnen, en laat El Grande vooral staan !
Jeroen
Carcasonne
Het is behoorlijk persoonlijk wat men de beste spellen vind. Zelfs tussen spelersgroepen onderling verschilt het behoorlijk.
Op spellendoos staan momenteel de volgende tien spellen het hoogst genoteerd:
Tadsch mahal (93%)
Zertz (92%)
Puerto rico (92%)
Kolonisten van catan, de - steden & ridders (92%)
Dvonn (91%)
Blokus (90%)
Gipf (90%)
El grande (90%)
Fürsten von florenz, die (89%)
Machiavelli (88%)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?