Jaarlijkse Ducosim Veiling Discussie

• BoB

Dat is nu in principe al het geval, doordat de volgorde van de kavels per persoon bepalend is in geval er totaal teveel kavels zijn.

Het idee van Akke is erg leuk. Toch twee puntjes waarom het eigenlijk prima is zoals het nu gaat:

1) De veiling heeft een tweeledig doel: Ten eerste voor de kopers (voor wie Akke's voorstel waarschijnlijk voordeliger zou kunnen zijn). Ten tweede voor de verkoper (voor wie Akke's voorstel minder voordelig is)

2) De kwaliteit van de spellen op de afgelopen veilingen was behoorlijk goed. Een gevarieerd aanbod met hier een daar een toppertje.

Ik heb er in elk geval weer zin in (in de veiling ja ;-) )

Groeten van het type vriendelijk,

BoB

PS Overigens zijn ideeen als die van Akke altijd van harte welkom bij Ducosim. Aarzel niet je goede ideeen hebt. Meld ze vooral aan het bestuur van Ducosim (bijvoorbeeld via pr@ducosim.nl)

• Akke

Ik denk ook niet dat je criteria op moet gaan stellen, ik denk dat je met vijf man die samen een gevarieerde interesse hebben rond de tafel moet gaan zitten en dan de minder goede kavels er het eerst uitgooien. Het hoeft niet zo precies te zijn, maar er zal toch in het aanbod geknipt moeten worden: dan kun je beter eerst de mindere kavels eruit gooien.

Bied de aanbieder van deze kavels de optie om deze kavels te combineren, zodat ze alsnog van hun spellen afkomen en daarmee de kwaliteit van hun andere kavels verhogen.

• Akke

Ik doel op een selectie van het totale aanbod. Dus als één aanbieder 10 spellen aanbiedt die je bij de levensmiddelen krijgt en de andere aanbieder de volledige White Wind reeks, dan haal je dus alleen kavels weg bij de eerste.

• Det

Ik zie het “probleem” niet zo eerlijk gezegd. Van de aangeboden kavels op de veiling zijn er maar heel erg weinig die niet worden verkocht. Er is bijna altijd wel iemand die geïnteresseerd is in een te verkopen spel, ook al is het geen topper.

En het is inderdaad nu zo dat je voor jezelf de beste spellen bovenaan je kavellijst zet, dus de minder goede verdwijnen op die manier al.

Wat mij betreft doorgaan zoals het nu gaat. Ik heb er ook weer veel zin in!

Det

• Jill&Amit

Hoe laat zal de veiling ongeveer van start gaan? We komen waarschijnlijk pas halverwege de beurs aan, zou jammer zijn als we het zouden missen.

• Michael

De veiling begint om 14.30 uur,Jill&Amit schreef: