Jaarlijkse Ducosim Veiling Discussie

• Akke

hopelijk wat vriendelijker dan vorig jaar… :)

Ik heb een kleine suggestie om het veilingaanbod iets te verbeteren:

in plaats van de laatste kavels van elke inzender te laten vervallen (in geval van overaanbod) wordt door een deskundige jury het kaf van het koren gescheiden.

De beste aanbiedingen blijven erin, de veiling brengt meer geld op en is interessanter.

• -

Maar hoe krijg ik dan ooit mijn Memory- en Ganzebord-verzameling compleet???

• struikrover.nl

Misschien heb ik het over 't hoofd gezien, maar tot wanneer kun je spellen aanmelden en vanaf wanneer is de lijst beschikbaar?

• Akke

Via ebay

• Akke

kijk zelf maar op ducosim.nl

• struikrover.nl

Zit wat in.

Ik moest wel ff zoeken, maar dan toch:

Aanmeldingen voor maandag 3 januari en na vrijdag 11 februari worden niet in behandeling genomen.

• Erwin Broens

Akke schreef:

> Ik heb een kleine suggestie om het veilingaanbod iets te

> verbeteren:

> in plaats van de laatste kavels van elke inzender te laten

> vervallen (in geval van overaanbod) wordt door een deskundige

> jury het kaf van het koren gescheiden.

>

> De beste aanbiedingen blijven erin, de veiling brengt meer

> geld op en is interessanter.

Doel je op een selectie van de beste aanbiedingen per aanbieder of wil je de selectie loslaten op het totale aanbod?

• Maurice

Op zich is er wat voor te zeggen, voor het voorstel van Akke. Alleen lijkt het me moeilijk om criteria op te stellen van wat kwaliteit zou zijn en wat niet. Plus het is een tikkeltje onrechtvaardig. Het zou namelijk betekenen dat alleen leden met kwalitatieve spellen aan bod kunnen komen. En de veiling staat in principe open voor alle leden.

Daarnaast zit er in het huidige systeem al een kleine, zij indirecte, kwaliteitsschifting. Daarom zet je de beste, meest opbrengende kavels vooraan in de lijst.

Maurice

• Ylorea

Linksom of rechtsom, de discussie blijft altijd moeilijk. Echter ik vraag me wel af of Akke niet een nieuw probleem introduceert, namelijk: wat is ee kwalitatief goed spel?

Ik kan me vele verschillende definities voorstellen. Een vers in de folie zittend exemplaar van “de kolonisten” lijkt me kwalitatief een heel goed spel, maar gaat het veel opbrengen?

De orginele doelstelling van de veiling is volgens mij niet om een hoge opbrengst te halen, maar om mensen de mogelijkheid te bieden om op een leuke manier van hun overtollige spellen af te komen. In dat opzicht is kwaliteit ineens een veel minder belangrijk punt geworden.

Met vriendelijke groet,

Ylorea

• Hunter

Waarom vraag je niet gewoon aan iedereen die teveel spellen aanbiedt welke spellen ze NIET willen veilen? Kost wat moeite maar dan is iedereen tevreden aangezien de beslissing wordt genomen door de persoon van wie de spellen zijn.