El Grande en/of Puerto Rico

• Klaas

Hallo El Grande en/of Puerto Rico spelers,

Ik sta in tweestrijd. Volgens vele recensies op internet zijn El Grande en Puerto Rico

beiden top spelen!

Wat vinden jullie? Ik denk erover om of Puerto Rico of El Grande te kopen, maar kan geen keuze maken. Waar kan ik dat beter vragen dan hier op het forum?

Dus als jullie ervaring met een van deze spelen hebben, hoor ik het graag.

Klaas

• walt

ZEKER Puerto Rico, top spel!

-speelt lekker en makkelijk te leren aan andere.

-3 manieren om te winnen, veel variatie dus.

-(bijna) geen invloeden van kaartjes omdraaien en met de dobbelstenen rollen.

-ook 100% leuk voor 2 spelers.

ik hoop wel dat je twijfeld tussen de 2 BORDspellen, Puerto Rico het kaartspel vind ik minder.

in iedergeval veel lol met het spel dat je gaat kopen.

walt

• raoullo

Beide zijn erg goed, ik denk dat in het begin El Grande sneller weg speelt, wat toegankelijker is (ook voor anderen), maar Puerto Rico komt bij ons vaker op tafel. Vooral ook omdat het met twee erg leuk is. Als het kan moet je beide kopen, ze zijn zo goed !

• Saskia Rette sich

Stop met twijfelen en koop ze allebei!

• Klaas

Hoi Klaas,

Beiden kopen, allebei zijn het topspelen.

Groeten,

Klaas

PS Dit zijn echt 2 verschillende personen

• Ron Huising

Allebei prima spellen, maar Puerto Rico is de betere van de twee. Zoals door een van de anderen al gesteld trek je het vaker uit de kast en geeft het meer afwisseling.

• Brenda

Ik ben het niet eens met de keuze voor Puerto Rico. Dat spel is de betere van de twee, maar alleen veelspelers trekken dat vaker uit de kast dan beginners. El Grande is perfect voor 5 spelers (Puerto Rico is maar tot 4) en speelt makkelijker en sneller weg. Als je een beginner bent zul je verzuipen in Puerto Rico. Aangezien Klaas beide spellen blijkbaar niet kent, is het niet echt een gevorderde speler. Dus Klaas: als het kan: beide kopen, anders: beginnen met El Grande.

• raoullo

Effe mierendingen, Puerto Rico is van twee tot vijf spelers.

• Erwin

Ik ben qua sfeer zeker voor puerto rico, maar el grande is voor non-gamers sneller door te krijgen (is mijn ervaring….)

• Brenda

Je hebt gelijk, ik verwarde het bordspel met het Puerto Rico kaartspel. Omdat wij vaak met beginnende spelers spelen blijft Puerto Rico dus vaak -helaas- in de kast liggen.