Reacties op het Spellenspektakel ?

• struikrover.nl

Het is een trend aan het worden dat steeds meer aangekondigde spellen het spsp niet halen, de datum verplaatsen helpt m.i. niet ,het is meer een kwestie van plannen en afspraken nakomen.

>Er waren op het spellenspektakel ook veel nieuwe spellen beloofd.

>Meer veel van deze spellen waren er nog niet.

>Ik hoop dat ze volgend jaar iets later zijn met de datum zodat er meer nieuwe >spellen kunnen zijn.

• Ronald

Ik vond het wel meevallen met het aantal spellen dat er niet was. Ik zie er in ieder geval geen trend in.

Voor het nakomen van de afspraken zul je bij de producenten moeten zijn, niet bij de uitgevers. Als het materiaal niet op tijd of niet correct wordt aangeleverd, dan kun je als uitgever nog zo je best doen, maar het spel krijg je niet op tijd op de beurs.

De aandacht wordt in de discussie voortdurend gelegd op de enkele spellen die ondanks de aankondiging niet aanwezig waren. Besteed liever aandacht aan al de spellen die er wel op tijd waren.

• Jeroen

Vooropgesteld: het aantal spellen dat niet op tijd af was vind ik erg meevallen, er waren flink veel nieuwe spellen.

Daar staat tegenover dat ik wel degelijk vind dat bij de spellen die te laat zijn de fout bij de uitgevers ligt: als je weet dat je een bepaald spel op een bepaalde datum wilt uitleveren is het erg onverstandig om de productie dusdanig krap te plannen dat een paar fouten meteen leidt tot te laat leveren. Je moet vertragingen incalculeren en anticiperen op tegenslagen. Doe je dat niet of niet voldoende dan kan de aanleiding wel zijn dat een producent het materiaal niet op tijd aanlevert, maar de oorzaak is dan nog steeds een slechte planning van de uitgever.

• Marc

Het Spellenspektakel heb ik dit jaar voorbij laten gaan

vanwege diverse ‘opstakels’ :

- Belachelijk hoge entreeprijs (net zo duur als Essen

en zelfs duurder als je in Essen met ‘n ’groep' gaat).

- Schamel aanbod (Essen minstens 10 X groter).

- Prijzen van nieuwe spellen veel te hoog (in Essen

doorgaans vele Euro's lager).

- Weinig aanbiedingen en tweedehands spellen

(ja.., ALWEER Essen !!).