Reacties op het Spellenspektakel ?

• Joszti

Spellenvrienden,

Dit jaar ben ik voor het eerst naar Essen geweest, maar ondanks de grootte (had groter verwacht na alle verhalen) ben ik niet 100% overtuigd. Wellicht volgend jaar weer naar het spellenspektakel ?

Daarom ben ik benieuwd naar jullie ervaringen van het afgelopen Spellenspektakel. Heb al gehoord dat verkopers hun prijzen weer moesten aanpassen ?

Geef je reactie !

• struikrover.nl

Dag,

kijk ook hier eens:

http://www.999games.nl/asp_scripts/forum/topic.asp?TOPIC_ID=18892

• Spelertje

Ik heb zaterdag meegemaakt dat iemand van 999 bij een stand kwam vragen voor welke prijs Machiavelli werd aangeboden, 11 euro, en dat hij dan wel mocht zakken naar 10…..

• struikrover.nl

ik had hem voor 8 gekocht…..

• LordMorcar

Essen niet goed?

Niet groot genoeg?

Ik denk dat wel dat dit het mekka van de bordspellenliefhebber is.

De prijzen in Essen zijn veel lager dan op het spellenspektakel.

Wat de verkoop betreft zijn de handelaren op het spellenspektakel verplicht niet lager te gaan in prijs met bepaalde spellen.

Het spellenspektakel is meer een beurs om spellen te spelen maar zeker niet om te kopen.

Maar voor elk wat wils, geef mij maar Essen.

Lordmorcar

• Paul

Essen en Eindhoven is naar mijn bescheiden mening echt niet te vergelijken, maar dat ter zijde.

Ik vond Eindhoven niet zoveel aan, juist omdat ik het onbewust toch vergelijk met Essen. (Er zat maar liefst 1 week tussen dus wat wil je). Het was kleiner, minder variatie en het leek er soms op dat sommige grote nederlandse spelmerken duidelijk prijsafspraken hadden gemaakt.

• struikrover.nl

Mijn stelling is:

- voor te spelen ga ik naar het SPSP.

- voor te kopen ga ik primair naar Essen.

• Hans Jacobs

Mhh, en ik maar denken dat het SPSP toch beter was dan vorig jaar, qua kopen dan …

Vorig jaar voor plm 10 euri gekocht, nu het 10-voudige

Helaas had ik geen tijd om ook naar Essen te kunnen, anders had ik me vast bij de andere reacties kunnen aansluiten.

• Jan Vandekerckhove

Ik ging ook om te kopen naar Essen en om te spelen naar het Spellenspektakel.

Het eerste lukte goed, het tweede eigenlijk niet omdat het veel te druk was de zaterdag. Hadden we de moed gehad om een half uur te wachten telkens naast de speeltafels, dan gingen we misschien nog wel iets kunnen gespeeld hebben. Heel veel nieuwe zaken waren er echter niet voor mij bovendien (aangezien de Nederlandse versies met vertraging uitkomen). Als er volgend jaar niet wat meer ruimte is, dan zak ik niet meer af vanuit België vrees ik…

• hunselnarie

Geef mij ook maar essen. veel meer plaats om eens rustig te kijken naar hoe een spel wordt gespeld.

En de prijs voor een spel ligt daar veel lager.

Er waren op het spellenspektakel ook veel nieuwe spellen beloofd.

Meer veel van deze spellen waren er nog niet.

Ik hoop dat ze volgend jaar iets later zijn met de datum zodat er meer nieuwe spellen kunnen zijn.

En dat ze volgend jaar naar een grotere hal gaan.

Misschien wel het mecc in Maastricht ook goed voor de Belgische en Duitse markt.