Speluitleg Solisto 15 16 (Jumbo spel)

  • Nicole

    Al jaren ben ik op zoek naar de handleiding bij het spel Solisto 15 16.

    Zover ik weet, zijn de spelregels minimaal, maar zonder heb ik dit spel nog niet kunnen spelen en ligt het sinds de jaren '80 te verstoffen. Zoektochten op het internet hebben niets opgeleverd. Ik heb zelfs aanbieders van het spel aangeschreven, maar tevergeefs.

    Wie wil een mede-bordspelspeler helpen?

    Alvast heel hartelijk dank! :)

  • Roelof Kraak

    Hallo Nicole,

    Ik heb vandaag in een kringloop winkel ook het spel gekocht. Maar ook zonder toelichting.

    Heb je deze intussen al of kun je mij vertellen hoe het te spelen.

    Alvast bedank.

    Groet,

    Roelof ;-)

  • Nicole

    Hai Roelof,

    Ik heb nog steeds geen spelregels kunnen bemachtigen, ondanks verwoedde pogingen (spellenarchief mailen, aanbieders op marktplaats mailen om ze zover te krijgen een scan te sturen). Ik weet dat het spel gebaseerd is op het zgn. magische vierkant, maar hoe precies te spelen?

    Het spel is nu onspeelbaar, maar ik vind het zonde om weg te gooien. Naar de kringloop is voor mij geen optie, want ik weet dat de volgende eigenaar er (net als ik) óók niets aan zal hebben zonder spelregels. :(

  • Nicole

    @ Roelof: Na een tip van een mij onbekende bordspelspeelster heb ik een scan van de regels weten te bemachtigen. Laat maar een berichtje achter als je wilt dat ik ze je toezend.

  • Mart

    Nicole,

    Als opa van kleinkinderen heb ik ook dit spel van vroeger maar ik weet ook niet hoe de spelregels zijn. Is het mogelijk dat ik die ook van jouw bv. Via E-mail kan krijgen.

    Alvast bedankt.

    Mart van Bree

    M.Vanbree@hccnet.nl

  • Ilka

    Hallo,

    Ik heb het spel ook gekregen maar ken het totaal niet. Mijn dochter wil er graag mee spelen. Mag ik ook de spelregels?

    Gr. Ilka

  • Ilka

    Hoi,

    Ik zou graag ook de spelregels ontvangen. Nu zijn het alleen maar 16 stenen met de 16 getallen.

    Mvg, Ilka.

  • Cecilia Loupias

    Hallo,

    Ik kom net het spel Solisto tegen in de kast….maar zonder spelregels. Zou je mij deze willen toesturen alsjeblieft.

    Alvast Bedankt en groetjes van,

    Cecilia

  • Cecilia Loupias

    Mailtje sturen naar JUMBO de fabrikant. Ik had ze binnen 24 uur per mail.