Om te melden dat ik spel erg duur vind, met name gezien de magere kwaliteit van de componenten. Om mensen er opmerkzaam op te maken dat spel nogal gehyped wordt en je dus eventjes moet nadrukken en niet alleen op de “ wow” factor moet afgaan.
Hi guys,
First of all, I can read Dutch but am not very good at writing Dutch, that’s why I am writing in English, hope that’s not a problem.
I read your “conversation†and am very surprised.
It looks like there is a war going on between War games and all other games.
I would like to tell you about my situation, I have got a son, he is 9 years old and he is gifted ( IQ +140). And he always needs new challenges, otherwise he gets bored very soon. In our house there are many kind of smart games, some of them just cardboard and paper, some of them really expensive material. The point is, it doesn’t matter how expensive a game is
But what matters is the contents of the game and how you can use it to create your own strategy, what are the possibilities to get the most out of it and enjoy it.
I have bought Khet one month ago, I have paid more than €55, because I had to import it from the US. Since we bought this game, we are playing it almost every night and every time he is getting new challenges and creating new strategies. He likes it very much (as everybody else does in our house). After one month, I can tell you guys, I have paid more then €55 but I have no regrets because it is worth it.
Sorry Frank, maar ik moet Erwin toch 100% gelijk geven. Ik dacht eigenlijk precies hetzelfde als hij toen hij het tegenvoorbeeld van wargames noemde. Jij beklaagt je over de prijs van Khet, die je te hoog vindt voor het materiaal dat je voor die prijs krijgt. M.i. kan hetzelfde gezegd worden van veel andere spellen, en dan met name wargames. Dat is echter nog geen diskwalificatie van het genre, zoals Jan lijkt te denken.
De waarde van een spel wordt bepaald door het spelplezier dat je er uit krijgt, of wil je eigenlijk zeggen dat het materiaal belangrijker is?
Peter Hein
Waar ik in bovenstaande discussie eigenlijk alleen de kriebels van krijg zijn de vreselijke aanprijs-posts van Denise en John. Ik heb het idee dat dit gewoon precies dezelfde mensen zijn als de originele post-schrijver: allemaal toevallig van dezelfde server gestuurd en het riekt naar “kopen! kopen! kopen!”
De andere discussie vind ik wel zinvol en interessant, maar ik vrees dat we daar niet uit gaan komen: over smaak valt immers niet te twisten :-)
Ik persoonlijk zou bijvoorbeeld voor een complete set roborally met alle borden en alle uitbreidingen van vroeger wel 250 euro neertellen, terwijl een ander er nog geen tientje voor over heeft…
Waar ik Frank gelijk in kan geven is het feit dat Erwin zich wel eens veel te ongenuanceerd kan uiten en dat dan denkt te compenseren met een smiley en de woorden ‘speel ze’! of iets van soortgelijke strekking.
(Hee Erwin, no offence, even goede vrienden, sneertjes uitdelen betekent ook af en toe sneertjes ontvangen he….)
Mvg, Peter
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?