GEZOCHT: leuk spel voor in ieder geval 2 spelers

• Mast

Hallo,

Ik wil graag een nieuw spel kopen. Wat echt geschikt is voor 2 spelers, meer mag. Graag ideen, tips, ervaringen, korte omschrijving. Alles is welkom. Ik zag ook dat er nieuwe 2 persoonspellen van queens game uit zijn.

Zijn er handige sites met goede recentie. De info op de boos is vaak toch een mooi verhaal.

Waar hou ik van:

kaartspel kolonisten van catan, beer is los, puerto rico, carcassonne,

Dingen bouwen, grondstoffen verzamelen, kopen en verkopen vind ik erg leuk. De nodige actie mag zeker, lekker bezig zijn en aanfriemelen met spelonderdelen.

Nou ben benieuwd. Vast bedankt

• Ron Huising

Chaos Arena is niet goedkoop, maar een heel geslaagd 2-pers. spel.

• Gertjan Davies

Goa heeft de overeenkomst met Puerto Rico dat je de vrijheid hebt om een bepaalde strategie aan te houden om te winnen. Echter het grote verschil zit ‘m in dat Go meer een veilingsspel is, want je biedt op verscheidene bonusacties, daar moet je wel met z’n 2en van houden. Ik vind Goa beter als 2 spelers spel.

Wat ik ook een gaaf 2 spelers spel vind is Caylus, net zoals Goa en Puerto Rico vrijheid, het lijkt qua beurten meer op Puerto Rico, je bouwt echter op een gezamenlijk veld zodat er beduidend meer interactie is, je kan gebruik maken van de gebouwtjes die de ander heeft gebouwd (tegen een prijs).

Is een veilingsspel niet jullie ding, dan Caylus.

Klinkt het allebei wel ok en is interactie tussen de spelers belangrijk, dan zou ik nog steeds Caylus aanraden.

Een gelukkige eigenaar van alledrie de spellen,

Gertjan

• JeVo

zeker met zijn tweeen vind ik Power Grid ook een goed spel.

Over het bouwen van een elektriciteitsnet met centrales en grondstoffen en zo.

lees alle berichtjes die nu op het prikbord maar staan.

Succes, Jeroen

• arjan

2 persoonsspellen genoeg.. voor recensies: probeer www.bordspel.com eens.

de “”kosmos-serie“” , je kent kolonisten en de beer is los al, verdere “”aanraders“” (afhankelijk van je voorkeur), babel,lost cities, ballon cup, rosenkoning.

uit de queen games serie: Revolte in Rom (roma), rattenscharf

voor “”iets“” meer diepgang: Memoir'44 , Zeitalter Napoleons (oorlogs-simulaties)

spellen die ook met meer te spelen zijn: Dos Rios (2-4), Einfach Genial (genius) (1-4), la citta (2-5), durch die Wuste (2-5), Wings of War (2-4)

een leuk denkspelletje: Hive (2)

succes met de zoektocht…

arjan

ps Eind oktober is er de spelbeurs in Eindhoven (spelspektakel), misschien een idee…

• han

Section X lijkt me leuk, ga morgen naar introductie van het spel op de opendag van the gamemaster om 11 uur. Kun je het spel eens spelen en kijken of je het ook leuk vind. Is van 2 tot 4 spelers.

• Bram

In hetzelfde Kosmos rijtje: Ceasar en Cleopatra

Wat misschien niet in lijn van je wensen ligt, maar wat wel goede 2 persoonsspellen zijn: de Gipf-reeks

Een week voor het spellenspektakel is Spiel in Essen (duitsland), wel vnl duits, doch toch een aanrader.

• Stefanovic

Alhambra vind ik met 2 spelers ook zeker een leuk spel, al speel je dan wel met een ‘blinde’ .

Ook erg geslaagd met 3 of 4 spelers!

• Lovebaby

Alleen voor 2: babel

maar kijk even op de vele spellensites met recenties die her en der op deze site genoemd worden!