Hey allemaal,
Is er hier al iemand die het spel DreamBlade heeft opgepikt? Ik wel, en ik kan niets anders zeggen dan : Geweldig spel!
DreamBlade laat twee zogenaamde dreamlords het tegen elkaar opnemen in een bizarre Clive Barkeresque nachtmerrie. Beide dreamlords hebben een uitgebreid arsenaal aan monsters (miniaturen) tot hun beschikking, elk met hun unieke eigenschappen.Het strijdtoneel is de dreamscape, een bord van 25 vakjes (5x5), waarop strategische posities ingenomen moeten worden, zodat er punten gescoord worden. Wie als eerst 6 punten scoort wint.
Ik heb het spel nu een dikke week gespeeld en ik ben razend enthousiast! Sterker nog, ik ben heel lang niet zo enthousiast geweest over een bordspel. Het thema spreekt me erg aan, de miniaturen zien er GEWELDIG uit en de spelregels zijn erg simpel, maar laten heel veel verschillende strategieen en benaderingen toe! Speelduur is 30 min. Het spelsysteem is bijzonder elegant en helder, de regels laten niets ter discussie open en het is erg leuk en uitdagend om uit je collectie miniaturen een efectieve strijdsmacht samen te stellen.
Het enige nadeel is dat het een collectible miniature game betreft (tenzij dit je ding is, al ben ik absoluut geen voorstander van collectible games), maar met een starter en een paar boosters kun je al heel goed een interessante strijdmacht samenstellen.
Ongelooflijk, maar het eindproduct smaakt als een unieke, diepgaande en bruisende cocktail van Heroscape, Magic the Gathering en (jawel) schaken.
Link van Boardgamegeek :
http://www.boardgamegeek.com/game/22897
Mochten er mensen in de regio ZuidHolland zijn die het spel ook (willen) spelen of sparen, laat een berichtje achter. Ik ben op zoek naar tegenstanders en mensen om mee te ruilen.
Mike (32 jaar, Rotterdam)