Zeus & Hera regelvraagje

• Marvol

Als je bij Zeus & Hera het godenstuk in de eerste groep hebt staan, mag je het dan verplaatsen met een Dionysus? (Naar een van de andere plaatsen in de eerste groep)

Anders is het lastig winnen omdat de tegenstander kaarten (m.n. de gijzelaar) kwijt kan tegenover het godenstuk in de ‘gepacificeerde’ rij en zo dus een onneembare vesting kan creeren… (niet altijd, maar vaak wel).

Marcel

• Ron Huising

Het godenstuk staat niet op een plaats in de rij, maar tussen de spelers in vooraan de rij; je kan het niet verplaatsen, ook niet met Dionysos. Om niet door je eigen taktiek te verliezen hanteren wij wel als huisregel dat je ook zelf het stuk weg kan slaan met een “vliegend paard”.

• Marvol

Aha.

Ik dacht wel gelezen te hebben (weet ik vrij zeker zelfs, heb er dit weekend aandachtig in geneusd) dat er in de regels staat dat het stuk de plek van een kaart inneemt en dat je de kaarten in die rij naar achteren schuift. Als er al vier kaarten in de rij liggen mag het godenstuk daar niet komen te staan, namelijk.

Dus of het echt ‘tussen de spelers in staat’ waag ik te betwijfelen.

Maat dat terzijde, want:

Die regel om het zelf te mogen wegspelen met een eigen Pegasos is ook wel een goeie. Zal ik eens met vriendinlief overleggen :-).

(vraag me ook af waarom ze in een grieks spel de latijnse spelling van namen aanhouden, Dionysus, Pegasus, Zeus… zou beter Dionysos, Pegasos, Zeos zijn geweest ;-) )

• Armand

Als je nou eens eindelijk terug komt naar Nederland, dan ben ik best bereid je dit spel een keer goed uit te leggen en je vervolgens in te maken! ;-)

Oh ja. Brighton Rocks! ;-)

Groet, Armand

• Marvol

Hahaha :-D

Bedankt voor de beide aanboden… denk ik :-/

Brighton rocks inderdeed,

groeten terug, Marcel