Op http://www.scorespoor.nl staan nu 5 interviews. De mensen achter Spelmagazijn, Spellengek, Bordspel.com, Spelgroep Phoenix en Gamepack hebben er tot nu toe aan meegewerkt. Neem eens vrijblijvend een kijkje!
Een vraag voor Richard, naar aanleiding van de volgende passage uit zijn interview: “Ik denk dat veel sites een beetje te lief zijn; en dat blijkt ook wel uit het feit dat dan onderaan de uitgever bedankt wordt voor het recensieexemplaar. Wat wil je daar nou mee zeggen? Dat je de baas keurig de krant hebt gebracht? Dat bedankje kun je ook persoonlijk adresseren, zonder het op de site rond te toeteren!”
Heb je de moeite genomen om jouw interpretatie van het “bedankje onderaan” persoonlijk te matchen met de intentie van de desbetreffende schrijvers, of toeter je gewoon maar wat rond?
Hallo Erwin,
Ik begrijp je bedoeling om je kritiek op de uitspraak van Richard direct breed uit te meten, maar was het niet netter, en minstens voor de hand liggender, geweest om je reactie rechtstreeks naar Richard toe te uiten i.p.v. de discussie aan te zwengelen n.a.v. een berichtje van Remco die alleen maar wijst op het feit dat er vijf interviews zijn te bekijken op zijn site? Richard is namelijk gemakkelijk rechtstreeks te benaderen via de Gamepacksite.
Ik onderschrijf Richards kritiek overigens niet. Hoewel in eerste instantie het spreekwoord “wiens brood men eet, diens woord men spreekt” in de gedachten opkomt als onder een recensie van een spel de uitgever van een spel wordt bedankt voor het ter beschikking stellen van een recensie-exemplaar lees ik daarvan niets, of althans nagenoeg niets, terug in de bedoelde recensie. Als trouw lezer van o.a. jouw recensies (en bij de aankoop van spellen met o.a. jouw mening over- en beoordeling van betreffend spel beslist rekening houdend) vind ik jou (evenals overigens andere recensenten) opmerkelijk afgewogen en objectief in je oordeel.
Als het jouw bedoeling was om ook van anderen dan alleen Richard opmerkingen te ontlokken is je dat dus bij deze gelukt. Reken het echter Remco niet aan, hij was slechts de boodschapper.
Met vriendelijke groet,
Jan.
Hoi Jan,
Bedankt voor de reactie. Ik reken Remco uiteraard helemaal niets aan.
Ten aanzien van de methode waarop ik Richard benader. Hij deelt in het openbaar een stoot onder de gordel uit. Dit gaat over mensen die naar mijn mening een waardevolle bijdrage aan de spellenhobby leveren (net als Richard zelf overigens). Dit vind ik een minder geslaagde streek. Dan spring ik er net zo openbaar even tussen. Ik speel als het ware mee op het door hem gekozen speelveld.
Hallo Erwin,
Bedankt voor je reactie. Jouw standpunt is me duidelijk. Ik zou hooguit nog kunnen constateren dat je een door jezelf verfoeide methode gebruikt om diezelfde methode van een ander aan de kaak te stellen, maar dit leidt alleen maar tot “ruis” in de discussie en daarom laat ik mijn eerdergenoemde constatering voor wat hij is. Ik zal in elk geval blijven genieten van-, en mijn voordeel doen met, jouw recensies, nieuwtjes en anderszins en ik realiseer mij overduidelijk de toegevoegde waarde van jouw site aan het spelgebeuren in het algemeen en mijn spelplezier meer in het bijzonder.
Met vriendelijke groet,
Jan.
PS Bij de aankoop van een nieuw spel laat ik ook zeker de mening van Richard meespelen en ook zijn site geniet mijn niet aflatende belangstelling.
Bij deze ook een duit in het zakje.
Erwin heeft in een andere discussie ook behoorlijk van leer getrokken……ook van dik hout.
Ik neig er derhalve naar Jan bij te vallen dat Erwin veelal wat boud te werk gaat?!?
Erwin, ik hoop dat je met deze nuancering kan leven. je hebt tenslotte niet het alleenrecht om je mening te ventileren.
peter heuvelman schreef:
>
> Bij deze ook een duit in het zakje.
>
> Erwin heeft in een andere discussie ook behoorlijk van leer
> getrokken……ook van dik hout.
>
> Ik neig er derhalve naar Jan bij te vallen dat Erwin veelal
> wat boud te werk gaat?!?
>
> Erwin, ik hoop dat je met deze nuancering kan leven. je hebt
> tenslotte niet het alleenrecht om je mening te ventileren.
Jij mag dit een nuancering noemen. Jij hebt verder recht op jouw versie van Jan's reactie. Toch mooi dat we van mening kunnen en mogen verschillen.
Ten slotte nog even een welgemeende waarschuwing: het wordt weer warmer, haal dus op tijd de boter uit de zon…… :-)
Speel ze!
pfff … daar hebben we boter weer.
Suggereren dat iemand boter op het hoofd heeft (zelfs met een kwinkslag) is weer veelzeggend
Evenals eerdere kreten als in het rond toeteren, stoot onder gordel etc.
Jan heeft uiteraard zelf het meeste recht op Jan's versie van zijn reactie, en die spreekt voor zich……
Evenals jouw reacties, ook die spreken voor zich…..
peter heuvelman schreef:
>
> pfff … daar hebben we boter weer.
>
> Suggereren dat iemand boter op het hoofd heeft (zelfs met een
> kwinkslag) is weer veelzeggend
En ik ging nog wel voor de milde variant (zonder vermelding van het geschatte gewicht).
Als we tegen de jaarwisseling weer in een aparte discussie belanden, zal ik ophouden over de boter (al was het alleen maar omdat een kort lontje dan passender klinkt).
:-)
Speel ze!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?