Gezocht: monopoly

  • Lemontree

    Welnee joh, hoe kom je er bij “scoren voor een habbekrats” ?

    Waar slaat dat nou weer op, ik ben verzamelaar en ik probeer

    gewoon om bij mensen te vragen of ze iets hebben liggen

    waar men wel van af zou willen omdat het er toch maar ligt te liggen.

    Op een prikbord kan je toch gewoon plaatsen wat je te melden

    hebt, wat is daar nou verkeerd aan ?

    Ik had ook een advertentie gezet in de Telegraaf en ik heb

    de gangbare prijzen voor betaald voor de monopoly die men

    had liggen thuis. In mijn advertentie staat niet specifiek vermeld

    gezocht een monopoly van VOOR de oorlog, gewoon de

    editie1936-1947 dat kan dus ook zijn van IN of NA de oorlog.

    Ook recente leuke editie's ben ik in geintresseerd en dat hoeft

    echt niet voor een habbekrats.

    Erwin, waar ben je eigenlijk op uit jouw wantrouwensgehalte

    was uitzonderlijk hoog vandaag.

    Dus mensen, nogmaals kijk wat u heeft liggen op zolder

    editie 1936-1947 of een andere leuke editie monopoly

    ik heb er een leuk gangbaar prijsje voor over !

  • Lemontree

    Betreffende mail was gericht aan Peter Heuvelman, sorry hoor Erwin

  • Lemontree

    By the way degene die 75 euro neertelde voor de editie Elvis Presley

    dat was ondergetekende zelf. En dat is bepaald geen habbekrats,

    ik ben gewend deze bedragen neer te tellen een hobby mag wat kosten, nietwaar ?

    Vriendelijke groeten,

    Lemontree.

  • Tamara

    .In de oorspronkelijke posting was sprake van een “leuk” prijsje. Dit kan opgevat worden als een marktconforme prijs, maar ook als een habbekrats. Vandaar de reactie van Armand en van Peter. Suggestie: vervang “leuk” door “marktconform” dan weten we allemaal waar we aan toe zijn.

  • Tamara

    Tamara schreef:

    >

    > .In de oorspronkelijke posting was sprake van een “leuk”

    > prijsje. Dit kan opgevat worden als een marktconforme prijs,

    > maar ook als een habbekrats. Vandaar de reactie van Armand en

    > van Peter. Suggestie: vervang “leuk” door “marktconform” dan

    > weten we allemaal waar we aan toe zijn.

    Oh ja, Lemontree, jouw reactie onder “kenners hoeven niet te reageren” wijst ook meer in de richting van “ssst vertel nou niet dat die dingen wat waard zijn want dan mis ik mijn koopjes” dan dat het wijst in de richting “ik ben een verzamelaar van Monopoly en ik ben bereid een redelijke prijs te betalen voor een zeldzaam exemplaar”.

    Dat voorbeeld van die vrijmarkt spreekt boekdelen. “nee hoor mensen, een oude Monopoly is echt maar 2 euro waard, want dat vragen ze ervoor op de vrijmarkt”.

  • Lemontree

    Mijn geplaatste advertentie is ter goeder trouw geplaatst, dat er negatief op gereageerd wordt verbaasd mij. Daarom heb ik er maar lachend op gereageerd

    omdat de reactie in mijn ogen nergens op sloeg. Vandaag heb ik iemand gesproken, die heeft een editie van voor de oorlog. Met de aankoopbon er nog bij. Het spel is vacuum verpakt. Op marktplaats staat ook een particulier met een spel uit de jaren 30, ga maar eens kijken. Daar wordt maar 10 euro op geboden, ik bedoel maar. Die editie heb ik al, (er zijn verschillende editie's van voor en in de oorlog) dus ik koop het niet alhoewel het goed mogelijk is, dat het voor een habbekrats te verkrijgen is. Dit zijn beide particulieren dus, zijn geen musea. “ kenners hoeven niet te reageren” slaat dus op het feit, lees nog maar eens goed, dat betreffende monopoly's volgens mij juist niet in de musea liggen maar op de andere besproken plaatsen als zolder e.d. Daarom komt zoiets op een vrijmarkt terecht. Mensen ruimen hun zolder op, en willen opruimen wat volgens hen al lang genoeg op zolder hebben gelegen. Dat ik er verder een leuk prijsje voor zou willen betalen ach als je negatieve achterdochtige kijk heb op de samenleving dan vat je dat inderdaad als achterdochtig en negatief op. Oh die wil scoren voor een habbekrats……. maar niet goh wat leuk een monopoly verzamelaar ! Sorry, ik kan jou niet helpen …..

    Mensen, is het glas half leeg of is het glas half vol ??

    Omdat bij mij het glas half vol is, wens ik niet in te gaan op suggestie's hoe een advertentie op te stellen.

    Ik heb nog nooit een habbekrats gegeven voor een collecters item, ben ook niet uit op koopjes ik ben wel uit op iets wat ik een leuke editie vind, en dat zijn niet alle editie's in mijn ogen. Degene die het kocht voor 2 euro heb ik juist flink betaald omdat ik mijn verzameling er mee wil opleuken. Ik denk, dat ik dat bedrag er nooit meer voor terug krijg, maar mij is het wel waard omdat ik het als een leuke aanvulling zie op mijn verzameling. Dat betreffende monopoly's slechts 2 euro waard zouden zijn, is ook nooit mijn stelling geweest, is echter wel actualiteit geweest dat dit heeft plaats gevonden. Is verder echter " wat een gek er voor geeft. Dat een ons goud een vastgestelde waarde heeft, een waarde die voor iedereen gelijk is of je houdt van goud of niet, of je jong bent of oud bent ook niet die prijs zal nooit ergens anders verschillen. Maar een stok oude editie ………….

    dat is nergens vastgesteld wat daar de waarde van is. Omdat de 1 er een aardig bedrag er voor over heeft en een ander heeft er geen euro voor over heeft omdat het deze persoon niet interreseerd.

    Goh, moet ik nou nog meer uitleggen ??

    Nogmaals voor degene die het nog niet snappen:

    Ben gewoon op zoek naar mensen, die een leuke editie in hun bezit hebben

    mag van voor de oorlog zijn of in de oorlog of na de oorlog hoeft niet zeldzaam te zijn maar mag ook wel uit 1995 zijn of wat dan ook denk je dat het iets is voor een ander en doe je er niets mee nou………. mail mij gerust

    ik heb er een leuk prijsje voor over …………..

    en nou ga ik slapen maar weer vroeg en gezond op !

    Met vriendelijke groeten,

    Lemontree

  • JeVo

    Amen.

    Als nu alle standpunten nog niet duidelijk zijn, weet ik het niet meer.

    :o)

    Volgens mij straalt nu aan de wolkenloze hemel de heldere zomerzon weer.

    JeVo

  • peter heuvelman

    Allemaal duidelijk.

    Tamara, bedankt voor de argumenten van jouw zijde, jij snapt het.

    Mensen die op forums als deze actief zijn hebben geen spellen op zolder liggen (waar ze toch niks mee doen etc. etc.) Dat, gecombineerd met vrijmarkt / rommelmarkt verhaal, gaf voor mij aanleiding te reageren.

    Het is zoiets als vragen op een Star Trek conventie: zijn er nog mensen met leuke Dr. Spock artikelen hebben die daar niets bijzonders mee doen en er (graag) vanaf willen?

    Ik denk dat omgekeerd dit forum beter werkt. Een bericht als: Hee hallo, ik heb iets bijzonders (denk ik) gevonden, maar heb het al, of ligt buiten mijn interessegebied etc. heeft meer succes dan omgekeerd.

    Overigens heeft Lemontree eea goed uitgelegd, en de hele discussie is het sop de kool niet waard, maar op zich wel amusant.

    gr. peter

  • Erwin Broens

    Tamara schreef:

    >

    > .In de oorspronkelijke posting was sprake van een “leuk”

    > prijsje. Dit kan opgevat worden als een marktconforme prijs,

    > maar ook als een habbekrats. Vandaar de reactie van Armand en

    > van Peter. Suggestie: vervang “leuk” door “marktconform” dan

    > weten we allemaal waar we aan toe zijn.

    Als je geforceerd op zoek bent naar een negatieve lading, kun je er inderdaad een “habbekrats” van maken. Andere suggestie: vraag eerst eens wat iemand bedoelt, als je wilt weten waar je aan toe bent. (vergeet ik zelf ook wel eens)

  • peter heuvelman

    Beste Erwin,

    Pfffffff.

    Lijkt er nu op dat jij geforceerd op zoek bent naar een negatieve lading in op zich redelijk logische reacties….

    Kopjes als Kenners hoeven niet te reageren en Betweters zijn ook niet je dat he. En het is toch ook de kop die de toon zet van de mail.

    Mijn mening: Ik geloof niet (zoals jij stelt) dat er in de posts geforceerd naar een negatieve lading gezocht is door ook maar iemand. Men heeft simpelweg gereageerd omdat de toonzetting van de originele post wat eigenaardig was. Niks negatiefs aan. Lemontree heeft er uitgebreid op gereageerd, niks negatiefs aan.

    Het enige wat in mijn ogen echt negatief is, is het betichten van anderen als zouden die geforceerd op zoek zijn naar een negatieve lading.