Méllon Games Magazine

• CAB

'Méllon' is een nieuw spellenmagazine dat bericht over al wat reilt en zeilt in de wereld van de bord- en kaartspellen in Nederland en Vlaanderen.

Het blad stelt zich tot doel interessante artikels en uitgebreide recensies over de nieuwste bord- en kaartspellen te brengen en om meteen ook de evenementen die hier rond worden georganiseerd - zoals beurzen en tornooien - te bespreken. Het aanbod wordt nog verder uitgebreid met interviews van, bijvoorbeeld, een spelontwikkelaar of een graficus, een spellenklassieker, een themadossier, een beurs- en tornooikalender, gezelschapsspellen voor de kleintjes en zoveel meer.

Méllon is uniek. Het magazine wordt vier keer per jaar gratis verdeeld in Nederland en Vlaanderen in de speelgoedwinkels en spellenclubs. Het eerste volwaardige nummer verschijnt eind maart 2006 en wordt officieel gelanceerd tijdens de beurs Games&Toys in Gent.

http://www.mellonmagazine.be

Zelf heb ik inmiddels deel één bemachtigd en het ziet er veelbelovend uit moet ik zeggen. Met de wetenschap dat het volgende nummer waarschijnlijk nog 16 pagina's meer zal bevatten en er dus meer ruimte komt voor nog meer info, interviews etc. Hoop ik dat dit blad zal uitgroeien tot een blijvertje in de benelux!!!

• Renaat

Ik heb ondertussen ook een nummer bemachtigd in de speelgoedwinkel. En het is een zeer knap magazine. Een echte aanrader om te lezen !

• K Windels

Wat mj betreft is er nog wat ruimte voor verbetering - ik had wel een vrij groot déjà-vu gevoel.

Ik denk dat het magazine uitstekend geschikt is om ‘nieuw bloed’ aan te trekken (alhoewel, moet je dan nog veel vertellen rond spellen die niet meer op de markt zijn ?), maar voor de doorgewinterde spellenliefhebber valt er niet veel van op te steken.

Het blad oogt wel heel professioneel en is heel verzorgd, maar indien het niet gratis was geweest zou ik het nooit hebben meegenomen.

Ik zou toch iedereen aanraden om zelf een nummer op de kop proberen te tikken en zelf je oordeel te vellen.

• Bram

Je kunt het blad in pdf-formaat van de site downloaden.

Het ziet er goed uit. Lezen doe ik wel zodra ik hem op papier heb.

• Wilfred

Een uitstekend blad. Ik ben het met veel plezier aan het lezen!

Mijn complimenten!

• JeVo

Ik heb het inderdaad met veel plezier gelezen.

Heel erg nuttig voor mensen die een opvolger voor Kolonisten zoeken.

Groetjes

JeVo

• Monique

Het blad ziet er goed uit, mooie vormgeving etcetera.

Maar mijn grote vraag is: Alle goede spellen van de afgelopen 5 jaar in NL en België staan er al in. En zoveel komt er per jaar niet bij in ons kikkerlandje wat de moeite waard is.. Waar willen ze in hemelsnaam het in de volgende nummers over gaan hebben????

• Symbiose Games

Ik hoop over nog niet bestaande spellen in nederland en belgie, want ik kom er nog genoeg tegen op me werk van onbekende spel auteurs, die mogelijk nooit het dag licht gaan zien. omdat het alleen om de winst draaied. helaas maar waar.

gegroet

• Rob

Ik moet zeggen dat ik eventje moeite had met het waarderingssysteem voor de spellen, maar dat de cijfers al ‘gewogen’ zijn werkt wel.

Verder een prima initiatief, moet er wel bijzeggen dat ik niet eerder een spellenmagazine gelezen heb, dus kan niet veel zeggen over het ‘ dejavu’ gevoel.

Zoals Richard van Symbiose al aanhaalde, is het misschien wel een goed idee om wat meer aandacht aan de ‘kleine nieuwkomers’ te geven.

Verder: Keep it up!