Zelf spelbord maken

  • Berno

    Hallo,

    mijn vriendin is bezig een spel te maken, weet iemand waarvan het spelbord het beste gemaakt kan worden en hoe de tekeningen daarop gedrukt kunnen worden?

    ps. het is belangrijk dat het een duurzaam bord wordt, het zal door kinderen gebruikt worden.

    Groet

    Berno

  • JeVo

    Wordt het een éénstuks oplage ?

    Of is ze een spel aan het ontwerpen dat verkocht zal gaan worden.

    Hoe groot is het bord ?

    Moet je het nog kunnen vouwen ?

    Wat je wargamers vaak ziet doen : Die hebben een papieren bord wat al dan niet gevouwen heeft gezeten in de doos.

    Daaroverheen leggen ze eenplexiglas plaat, die zwaar genoeg is om de kaart te pletten, hem dus mooi vlak legt en mooi doorzichtig is…

    Helpt dat ?

    Groetjes Jeroen

  • Berno

    Bedankt voor de reactie,

    het gaat om een eenstuksoplage.

    het is voor kinderen op een lagere school, de vormen zijn zeshoeken met een diameter van ongeveer 32 cm.

    plexiglas is misschien wel een idee. Ik zit dan te denken om het aan beide kanten met plexiglas te bekleden.

    Groet

    Berno

  • Pascal

    Hallo,

    Plexiglas is tamelijk duur. Mijn echtgenote laat het spelmateriaal voor haar klas lamineren. Een goedkopere en toch duurzame oplossing die minder plaats inneemt en minder weegt.

    Met vriendelijke groeten

    Pascal

  • Akke

    Lamineren is de beste oplossing. Tegenwoordig heb je een A4 apparaat voor een paar tientjes. Gelamineerd papier is heel duurzaam en je kan er met een whiteboard marker afwisbaar op schrijven.

  • Berno

    Ja dat vindt ik ook een goed idee, om het bord meer “body” te geven is het dan wel een optie om de gelamineerde stukken op een houten ondergrond te plakken?

    De zeshoeken moeten nl. tegen elkaar geschoven worden om het spelbord compleet te maken, zonder een dikkere ondergrond is er een kans dat de zeshoeken over elkaar heenschuiven bij het spelen van het spel denk ik.

    Erg bedankt voor de snelle reacties!

    Groet

    Berno

  • maarten

    hallo

  • Pierlet jill

    Hallo,

    Ik zou graag een spel met gezegden willen maken , ik weet alleen niet hoe ik aan een spelbord moet beginnen.

    Of heeft iemand andere ideeën?

    Laat iets weten jill-pierlet@hotmail.com

    Alvast bedankt

    Groetjes jill

  • Marepijn en Emma

    Beste Berno,

    Nou een spelbord kan je het beste maken met door je gezond verstand te gebruiken. (als je die hebt :S)

    groetjes van Marepijn en Emma

  • mahisehar

    Ik volg nu met tegenzin nog de evt. berichten, hoewel het forum eigenlijk al een tijd dood is.

    Er is geen beheerder meer om spam en reclamezooi te verwijderen en het enige dat mensen plaatsen zijn verkoopadvertentie's van spellen en bedelbrieven voor spelregels voor aankopen op de rommelmarkt (die zoals zo vaak incompleet zijn). Inhoudelijke spelvragen en berichten zijn er niet veel meer en daar is deze prikpagina ooit voor opgezet.

    Als dit gezeur met “cookies” binnenkort niet snel verdwijnt, dan haak ik na jaren ook af.