Bordspellen op de PC

• Joker2

Beste spelers,

Ik zie op de site http://www.dartmoorsoft.com/pn/html/index.php dat er diverse bordspellen zijn uitgebracht voor op de PC.

Ja, ze zijn zelfs bezig om Puerto Rico uit te brengen.

Nu is mijn vraag waar ik deze spellen kan bestellen, want op genoemde site zie ik hier niet veel info over.

Alvast bedankt voor jullie (re)acties,

Joker2

PS. Erwin, nu maar hopen dat er meer dan 2 of 3 reacties komen ;-)

• BaSL

Puerto Rico is al uit, volgens mij, in Duitsland en de VS. Als ik het me goed kan herinneren, kreeg je er in Duitsland de uitbreiding voor het bordspel gratis bij…

Maar waar & hoe je het kunt krijgen, geen idee!

• delia

kijk maar eens op milan-spiele

http://www.milan-spiele.de/catalog.php/cPath/152

• Joker2

BaSL en Delia,

Bedankt voor jullie reacties.

Hebben jullie (of anderen natuurlijk) enige ervaringen met dit soort spellen?

Is het leuk om te spelen (uiteraard is spelen in het echt leuker)?

Joker2

• delia

Ik heb alleen Ticket to ride op de PC (lite edition).

Als er niemand is om mee te spelen, is het wel leuk.

Maar er gaat niks boven het echte spel!

• Jeroen

Ik heb een aantal van deze bordspellen op de pc geprobeerd. Het is inderdaad leuk om een spel te “oefenen” (de regels onder knie krijgen zonder iemand met rare acties te verassen) of alleen te spelen tegen de computer. Aardig is ook dat een aantal van deze spellen over internet gespeeld kunnen worden, zodat je toch tegen iemand kunt spelen zonder dat je (een grote afstand) hoeft te reizen en/of met z'n tweeën toch een vierspelerspel kunt spelen.

Ik vond in ieder geval leuk om te spelen:

- Puerto Rico (vooral leuk omdat hier ook de uitbreiding bij zit).

- Eufraat en Tigris

- Tikal

Wat minder vond ik Kardinaal en Koning en Leeuwenhart, omdat je geen goed overzicht krijgt van wat de andere spelers aan het doen zijn of hebben gedaan. Torres heb ik nog niet gespeeld.

De spellen zien er over het algemeen best verzorgd uit en de computers spelen niet heel gek.

• Rob

Hey,

ik heb het spel heroquest op de pc, ik vind het “echte” spel vele malen leuker om te spelen. Op de pc mis je toch de interactie en gezelligheid van de andere personen, en het is een stuk minder overzichtelijk. Daarbij komt dat het er grafisch niet uit ziet.

Dit spel heb ik overigens gewoon in een speelgoed zaak gevonden.

Groeten Rob

• delia

Ik heb trouwens ook heel vaak carcassonne op de PC gespeeld.

Voor een prikkie is dat vast wel tweedehands te koop !

Delia

• ejvandekaa

Ik ken met name de computerversies van een aantal wat oudere spellen te weten:

Advanced civilization

History of the world

1830

katan

Buzz Aldrin's Race into Space

st. petersburg

railroad tycoon (oorspronkelijke computer versie waar spel op lijkt?)

die kun je vinden op de site van the-underdogs.org. op deze site kun je die spellen (en nog meer golden oldies) gratis downloaden.

(ook bijvoorbeeld spellen als civ 1, MOM, MOO1, Colonization)

verder heb ik nog devolgende spellen gratis van internet gehaald:

transamerika

san juan

puerto rico

ik weet alleen niet wmeer waar (san juan en puerto rico geloof ik van boardgame geeks)

Evertjan van de Kaa

• Iedema

Op www.boardgamegeek.com vind je hele lijsten gewijd aan dit onderwerp. Wat ik heel leuk vind is online spelen (bijvoorbeeld op http://games.asobrain.com) van bijvoorbeeld carcassonne en tegelijkertijd te skypen (www.skype.com) dan lijkt het echt alsof je bij elkaar zit. Zo al menig leuke avond meegemaakt met mijn vaste speelmaat terwijl we beiden thuis over de kinderen waakten.