spelregels Aqua Romana

• Jacqueline

Hallo,

Ik heb zojuist Aqua Romana van Queen Games binnengekregen, maar waar ik w.b. de spelregels niet uit kan komen zijn de reserve-bouwmeesters.

Is het zo dat wanneer je een aquaduct hebt afgebouwd je een reserve-bouwmeester mag/moet pakken en direct moet plaatsen?

En de spelregel die erop volgt:

Beginnend bij de speler die de beurt heeft nemen de desbetreffende spelers om de beurt het aantal reserve-bouwmeesters

slaat dat op de spelers die in diezelfde beurt een afgesloten aquaduct hebben?

Waarschijnlijk is het allemaal minder ingewikkeld dan ik denk; de rest van de spelregels zijn nl. volkomen duidelijk.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Jacqueline

• Jeroen

Vraag: “slaat dat op de spelers die in diezelfde beurt een afgesloten aquaduct hebben?”

Antwoord: Ja.

Als er maar één aquaduct wordt afgesloten is het makkelijk: de betreffende speler pakt een reserve-bouwmeester, en bewaart die tot het begin van zijn volgende beurt. Voor diens volgende beurt moet hij dan eerst de reserve-bouwmeester plaatsen.

Het kan ook gebeuren dat door het plaatsen van 1 tegel meerdere aquaducten worden afgesloten. In dat geval wordt per afgesloten aquaduct 1 reserve-bouwmeester gepakt. Als dit aquaducten van verschillende spelers zijn, dan gaat dit op speelvolgorde.