spel voor groep van 10 - 20 personen

• Gracia

Ik ken de Weerwolven van Wakkerdam, wie kent er andere (moord)(raad) spellen voor grotere groepen?

• Jacco

Het is geen moordspel, het is geen raadspel, maar Fische Fluppen Frikadellen is wel erg leuk in het bijzonder als je het met een grote groep speelt. Je speelt dan over meerdere borden. 2F geeft zelf aan dat je het tot 15 spelers kan spelen, maar wij hebben het zelf ook met grotere groepen gedaan. Erg gezellig!

Veel plezier!

• ejvandekaa

Ook dit is geen moord spel (en ook geen raad spel?) maar kan wel met meer dan 8 mensen gespeeld worden. Ik heb het dan over Advanced civilization. er zijn twee uitbereidingen die ik ken, de duivelsei wereld map en de uitbereiding van extended advanced civilization(http://www.civproject.net/) (de duivelsei uitbereiding met 18-20). maar ja het spel duurt ongeveer even lang als advanced civilization. en niet iedereen vind 12 uur voor een spel leuk.

• wendy

Je hebt natuurlijk altijd de mogelijkheid om te kiezen voor de meer traditionele spellen:

party en co

pictionary

hints

triviant

Als je genoeg organisatie medewerkers hebt kan het ook leuk zijn je eigen moordspel te maken, maar daar gaat wel flink wat tijd in zitten….

ik wens je sowieso veel plezier

groetjes

wendy

• Jurgen

Voor tot 10 personen heb je saboteur.

En als we het toch hebben over party en co e.d. kijk dan ook eens naar Battle of the sexes. Moet je natuurlijk wel een gemengd gezelschap hebben. Volgens een eerder bericht was deze ook nog in de aanbieding bij www.monkeydice.nl. Alhoewel ik hem niet direct op de site zie staan.

• Joszti

Take 5 kan met 10 mensen, dus valt nog net binnen je marge.

• Ronald

Misschien is het spel Haggle wat voor je. Het aantal deelnemers maakt niet zoveel uit en je kunt het gemakkelijk aanpassen aan elk thema. Een voorbeeld kun je vinden op

http://parkchallenge.com/pc3/haggle/

• Hans

Als je wat tijd en zin hebt kun je een mystery quest opzetten. Meer voor de rollenspellers onder ons. Kost wat voorbereiding maar je weet zeker dat niemand het kent !