Laat anderen weten wat jouw mening is over diverse bordspellen: bordspel.web-log.nl
Alvast bedankt!
Hoi Erwin,
Goed dat je dit opmerkt! De teksten die zijn overgenomen van andere sites hebben allemaal een bronvermelding gekregen inclusief een link naar de site waar de informatie vandaag is gehaald. Van de spellen waarvan geen compacte beschrijving kon worden gevonden (zoals Iron Dragon) is een nieuwe spelbeschrijving gemaakt.
Groet,
Jacco.
Erwin Broens schreef:
>
> Eerst even een ander “puntje”. Heb jij toestemming gevraagd
> en gekregen om teksten van andere websites te kopieren en in
> jouw weblog te plakken?
Ik heb je website bekeken en heb gezien dat de website aan elkaar hangt van teksten die zijn overgenomen van andere websites. Ik kan mij dan ook goed de reacties van Erwin en Ronald voorstellen. Ook kan ik mij voorstellen dat de andere recensenten niet blij zullen zijn met deze actie. Wat is de reden dat je dit doet?
Wat ik duidelijk mis op je website is een eigen mening. Hoe denk je zelf over de spellen waar je nu de recensies van hebt overgenomen?
Groet, Armand
Hoi Ronald,
Verrassend… ik had verwacht dat het juist op prijs zou worden gesteld wanneer op deze manier aandacht zou worden gevestigd op de verschillende bordspel sites. Nogmaals: door het vermelden van de bron (inclusief een link naar de betreffende site) zou volgens mij niemand tekort worden gedaan. Maar het ligt blijkbaar iets gevoeliger dan ik had gedacht. Ik zal het aanpassen. Bedankt voor jouw reactie in ieder geval!
Groeten,
Jacco.
Hoi Armand,
Bedankt voor jouw reactie!
Het klopt dat er overwegend gebruik is gemaakt van teksten van andere sites. In de reactie die ik heb gegeven op het bericht van Ronald heb ik hier een toelichting op gegeven. Ik had de gevoeligheid duidelijk anders ingeschat.
Grappig dat je juist vraagt naar mijn mening over de betreffende bordspellen. De site is nog maar net opgezet. Ik zal nu in eerste instantie nog tijd moeten besteden aan het vervangen van spelbeschrijvingen. Het is mijn bedoeling om vervolgens ook mijn persoonlijke mening te geven (op dezelfde manier waarop anderen hun mening kunnen geven over de verschillende bordspellen). Ik hoop echter wel dat het niet alleen bij mening zal blijven; de informatie zal juist zitten in de combinatie van meningen. Als het alleen bij mijn mening blijft voegt deze site niets toe ten opzichte van de vele andere bordspelsites en het lijkt mij dat er in dat geval dan ook geen reden is om deze site op internet te laten staan.
Groeten,
Jacco.
Ik vind het niet gepast om een site te beginnen die vol staat met informatie van andere sites zonder hierover vooraf in overleg te treden. De bedoeling van iemand die een site bouwt zit er ook in dat mensen daadwerkelijk op die site terecht komen. Niet dat hun teksten zomaar gebruikt worden op een andere site.
Als je een site zoekt waarin de meningen van verschillende personen/ sites gecombineerd zijn, kijk dan eens naar www.spellink.nl. Deze site is opgezet en wordt bijgehouden door de verschillende sitebeheerders.
En natuurlijk staat het je vrij om een site te maken met jou mening/ beschrijving van spelen en andere de mogelijkheid te geven om hun mening te geven.
Bedankt voor de reacties tot dusver!
Het is goed geweest dat er op dit prikbord aandacht aan is besteed. De intenties van de betreffende web-log zijn blijkbaar niet helder. Het lijkt mij dan ook niet goed om de site nog langer toegankelijk te laten zijn.
Ik wil in ieder geval alle webmasters succes toewensen met het onderhouden van hun bordspel sites.
Groeten,
Jacco.
De kracht van een goede site is juist om elke dag informatief te blijven en juist de mening van jezelf te geven.
Ik vind het gewoon niet normaal dat je zonder het te melden teksten van andere sites kopieert. Ik weet als geen ander hoeveel werk er in het onderhouden van een website zit en hoeveel tijd het kost om een goede tekst te schrijven.
Als je zomaar teksten kopieert heb je denk ik geen respekt.
Blijf orgineel !
Guido
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?