spellenclub in Amsterdam

• Jacqueline

Hoi Annelie en medediscussieerders over de spellenclub in Amsterdam,

Ik (inderdaad, ook al bezig met mijn afstudeerscriptie!) denk net dat het heel goed mogelijk is om met een groepje van zo'n 6 mensen een spellengroepje op te richten. Als je gewoon bijv. een vaste dag in de maand afspreekt werkt dat prima. Iedereen kan wel 1 avond in de maand vrijmaken en het is een mooie frequentie om te spelen. Door de speelplek steeds bij iemand anders thuis te hebben moet iedereen even vaak reizen, en hoeft er ook steeds iemand een keertje niet van huis. Wat betreft de plek denk ik dat je niet veel meer nodig hebt dan een grote tafel. (dat is nl. ook wat ik te bieden heb). Ik heb al eens in groepjes gezeten die het zo deden en over het algemeen werkt dat erg goed.

Dus als jullie zo'n groepje wel zien zitten wil ik in ieder geval wel meedoen!

Groetjes, Jacqueline.

• Jaroen

Ahaaa, gaat het toch nog lukken. Ikzelf (echt niet meer studerend maar werkend als automatiseerderd) kan me prima vinden in het plan van Jacqueline en ik zal nog eens vragen aan wat collega's of ze belangstelling hebben. Heeft het al zin om een avond af te spreken??? Kan eventueel ook bij mij thuis, maar de grote tafel is nog niet zo groot. Ik ben al hard op zoek naar vervanging.

Groeten,

Jaroen.

• Ron Huising

Annelie,

Misschien dat onze collega's van The Gamekeeper in de Hartenstraat ook regelmatig gelegenheid bieden om te komen spelen en anders is Utrecht met auto of trein ook maar een half uur weg. Bij The Joker (Oude Gracht 230A) blijven we ieder zaterdag tot 24.00 uur open en kunnen in de speelruimte flink wat bord- & kaartspellen gedaan worden. We zitten lopend op een kwartiertje van het Centraal Station en terug naar Amsterdam gaan de treinen de hele avond en nacht door.

Misschien tot binnenkort,

Ron.

• Annelie

Oke, goed plan!

Dus Jaroen, Jacqueline en ik doen in ieder geval mee. Verder heb ik nog een vriendin die ook enthousiast is, Anne Marie. Dat is dus al 4.

Dan hebben we nog Gerline en Maarten die maar even moeten laten weten of ze zin hebben om mee te doen aan dit plan.

Maarten, het is inderdaad mogelijk dat het op termijn doodbloedt als we het niet al te officieel maken, maar met een vaste afspraak eens per maand moeten we er toch zeker een tijdje plezier van kunnen hebben?

Ikzelf woon in de Pijp, heb een eettafel voor zo'n 6 man, en bij te grote groepen zou ook een 2e spel aan de kleine tafel gespeeld kunnen worden.

Waar wonen jullie? En, zeer belangrijk: welke avond komt jullie goed uit?

Ik kan precies eens in de 4 weken op maandagavond (20 feb, 20 mrt, 17 apr enz.). En ik kan op donderdag- of evt. woensdagavond. Het weekend komt mij minder goed uit, want dan is m'n vriend er meestal en die houdt niet zo van spelletjes.

Eens in de maand, of eens in de 4 weken afspreken heeft ook mijn voorkeur.

Misschien is mailen handiger dan dit prikbord. Antwoord als je meedoet even naar koekiemonster12345 hotmail. com, met de dagen waarop je kunt.

Op de eerste avond kunnen we dan verdere plannen maken en “verwachtingen delen” :-) En natuurlijk een spelletje spelen!

Lijkt me leuk!

Groetjes, Annelie

• Gerline

Ik wil ook meedoen, lijkt me leuk! Ik woon in Noord, op 5 minuutjes fietsen van de pont. De Pijp is dan ook goed te doen. Annelie en Jaroen: ik stuur jullie een e-mail, dan hebben jullie mijn mailadres ook.

Groetjes,

Gerline

• Aerjen

Jullie kunnen ook gewoon een keer op maandagavond langskomen bij de spellenclub Tyche. Die zit in Amstelveen, aan de rand van A'dam Zuid. Da's vanaf Noord maar een half uurtje met de auto en vanaf de Pijp maar 10 minuutjes. Zie ook www.warper.nl/tyche voor meer informatie en een routebeschrijving

• Jacqueline

Hoi Allemaal!

Wat een goed idee om een concrete afspraak te maken! Annelie, ik mail je ook even mijn gegevens!

Gr. Jacqueline

• barry

Dag Annelie,

Dit bericht is al heel oud, maar we hebben een bordspellenmiddag georganiseerd.

7 april is die in amsterdam noord.

Ben je nog steeds op zoek en lijkt het je leuk om te komen?

Kijk dan op onze facebookgroep “spellenclub noord” of onze site https://sites.google.com/site/spellenclubnoord/home voor meer informatie.

Groeten

Barry