Mesopotamië: is het wat?

• Joker2

Spelers,

Kunnen jullie aangeven of het spel Mesopotamië van Phalanx Games leuk is en een beetje “body” heeft?

Wat ik ook altijd prettig vind om te weten is of het spel ook voor 2 spelers geschikt is?

Komt het in de buurt van: Puerto Rico, Caylus, Amun-Re, Louis XIV (om maar een paar van mijn favorieten te noemen)?

Alvast bedankt voor jullie (re)actie,

Joker2

• Piet

Mesopotamië speelt wel leuk, maar het is zeker te licht om de vergelijking te doorstaan met de dingen die jij noemt. Volgens mij is het een spel dat na enkele keren spelen, eerder zelden uit de kast zal komen. Niettemin, zeker geen slecht spel.

Ook wat kwalijk: enkele ronden voor het einde van het spel, weet je al heel duidelijk wie er zal winnen. En dan bieden de kaarten te weinig mogelijkheden om dat alsnog te verhinderen. Dat komt ook wel voor in andere spellen, maar voor mij is het zeker een minpunt van Mesopotamië.

Dan over het aantal spelers: ik heb het met twee, drie en vier gespeeld en telkens is het even goed speelbaar.

• sjoerd slagman

hey

ik vind dit eigenlijk het beste phalanx spel :D

maar als jij spellen zoekt die lijken op die gene die je noemt is dit denk ik weinig voor jouw.

maar het heeft gewoon een hele andere demensie dan veel bestaande spellen.

ik weet niet of jij bekent bent me computerspellen zo als age of empires. dit is een soort bordspel versie van zo'n soort spel alleen korter en simpelere regels en meer geschikt voor wat minder ervaren spelers dan de al in bordspel bestaande spellen; age of empires III, age of mythology en civilazation.

ik hoop dat dit helpt :D

• Joker2

Sjoerd en Piet,

In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Ik hoop dat er nog een paar bijkomen.

Joker2

• Boes

Het speelt lekker weg en , ook belangrijk, ziet er mooi uit. Nu een paar maal gespeeld met 2 personen. Telkens gelijk opgaande strijd geweest dus ik kan niet zeggen dat het na de helft of driekwart al gedaan is. Het heeft dan misschien minder diepgang maar het is een fijn spel voor bijna een uur spelen. Vind het zelf prettiger spelen met 2 personen dan met bijv. Maharadja of St. Petersburg!

• Stefanovic!

Ik heb het nu 1 keer gespeeld met 4 spelers en ook dat was een erg spannend potje, geen al te zwaar spel, maar wel leuk om te spelen en erg mooi uitgevoerd. Duidelijke spelregels en speelbaar in een uur als je t wat vaker speelt denk ik. Zeker de moeite waard dus…

• Joker2

Boes,

Bedankt voor je reactie.

Maharadja vinden wij ook niks om met z'n 2-en te spelen.

Joker2

• Joker2

Stefanovic,

Jij ook bedankt voor je reactie.

We zoeken inderdaad binnen onze spellengroep van 4 personen ook een wat “lichter” spel.

Ik ben eerlijk gezegd op het mechanisme van kolonisten v. catan wel uitgekeken, de rest helaas (nog) niet.

Kun je ook iets aangeven over de herspeelbaarheid van Mesopothamië?

Blijft het leuk?

Joker2