Osita: kaartenverdeling in de doos klopt niet

• Nathan

Toen we het spel (Nederlandstalige versie van PS games) op kerstdag voor de eerste keer wensten te spelen bleek de kaartenverdeling niet te kloppen:

Olijfolie: 25 (volgens de spelregels 9)

Hout: 12 (volgens de spelregels 7)

Wijn: 5 (volgens de spelregels 8)

Graan: 6 (volgens de spelregels 11)

Ivoor: 1 (volgens de spelregels 6)

Textiel: 11 (volgens de spelregels 10)

Blanco kaarten: 5 (volgens de spelregels 10)

Bootkaarten: 3 (volgens de spelregels 5)

De andere componenten waren in de juiste samenstelling aanwezig (pakhuizen, startspelersteen, puntenfiches, geld).

Als je het spel koopt misschien toch even eerst checken in de winkel of de inhoud wel klopt of contact opnemen met PS Games.

• Nathan

Sorry, het moet uiteraard “Ostia” zijn en niet Osita.

• Pascal

Hallo,

Ik heb een exemplaar gezien waar de inhoud correct is

• Erwin Broens

Mijn exemplaar (ook NL) bevat wel de juiste kaartenmix.

De uitvoering van het spel valt me wat tegen. De speelkaarten en het geld zijn naar mijn mening te slap. De spelregels zijn nogal wollig en bevatten een paar rare tikfouten.

• Ronald

De tikfouten lijken me zetfouten te zijn. In de aangeleverde Nederlandse vertaling zaten deze fouten niet.

• Erwin Broens

Ronald schreef:

>

> De tikfouten lijken me zetfouten te zijn. In de aangeleverde

> Nederlandse vertaling zaten deze fouten niet.

Zetfouten? Bestaan die nog in dit computertijdperk?

Afgezien daarvan is het een hele “prestatie” om zo'n eenvoudig spelsysteem op zo'n wollige manier op papier te krijgen. Dit hebben we waarschijnlijk te danken aan de schrijfstijl van de Duitse regelschrijver.

• Stefanovic!

Ik ben het ermee eens dat de regels erg lastig waren, dat zorgde er ook voor dat we wat langer nodig hadden om er een lekker lopend verhaal op het Spellenspektakel te maken. Na een aantal rondes had iedereen echter probleemloos door hoe het gespeeld moest worden….

De kwaliteit van het geld vind ik ook erg jammer, al sleet het minder snel dan wij verwacht hadden. Na 3 dagen spelen op het SpSp had het verrassend weinig geleden. Tis wel zo dat het snel kreukt en dat het spel er niet mooier op maakt.

Uitvoering van de kaarten vond ik persoonlijk weinig mis mee.

Ondanks deze minpuntjes vind ik echter nog steeds dat Ostia zeker de moeite is om aan te schaffen, want het is geweldig leuk om te spelen!

Stefan!

• Erwin Broens

Stefanovic! schreef:

>

> Uitvoering van de kaarten vond ik persoonlijk weinig mis mee.

De kaarten zijn veel te dun en slecht beschermd. Je moet ze zeer voorzichtig schudden, anders heb je zomaar een knik te pakken. Anno 2006 vind ik zo'n matige kwaliteit eigenlijk niet acceptabel.

(Het lijkt wel een flutproduct uit China…. :-) )

> Ondanks deze minpuntjes vind ik echter nog steeds dat Ostia

> zeker de moeite is om aan te schaffen, want het is geweldig

> leuk om te spelen!

Mee eens.