ASL

  • Dave

    Hoi

    Ik ben wel geinteresseerd om dit spel een keer te proberen maar ik weet niet goed waar ik op het internet moet zoeken voor beginregels.

    Daarnaast schat ik in dat het gemakkelijker is het te leren van een al ervaren speler dan zelf het wiel opnieuw uit te zitten vinden.

    Wie in de omgeving van Utrecht zou mij hier eens over willen contacten ??

    Groet

    David

  • Paul P.

    Hallo David,

    Voor zover ik weet staan er geen beginnersregels voor Advanced Squad Leader (ASL) op internet. De beste manier om zicht te krijgen op de regels (naast instructie door een ervaren speler) is het aanschaffen van Starters Kit 1 (basis infantrie) en later Starters Kit 2 (Guns). Er zal nog minstens 1 Starters Kit uitkomen (voertuigen). Ik ken geen adres in Nederland waar je de ASLSK kunt kopen, maar je kunt 'm bestellen bij Fantasy Encounter in Duitsland (http://www.fantasyencounter.de) voor € 36. Deze zaak staat ook op de Ducosimconventies en neemt dan bestellingen ook mee (spaart verzendkosten).

    Zelf heb ik deze kit ook (en ook een aantal andere dozen) maar ben nog steeds een absolute beginner. Wellicht kunnen we samen iets proberen of is er een ervaren speler die ons beiden wat kan leren. Gouda lijkt me ook omgeving Utrecht.

    Er wordt op Ducosimconventies ook wel ASL gespeeld en er is een groep ervaren spelers in Nederland (zie: http://home.planet.nl/~phofland/Intro/intro.htm) (deze site is al een tijd niet bijgehouden)

    Groeten,

    Paul

  • Dave

    gouda is zeker omgeving Utrecht ..

    ik had de FE ook al gevonden … moet eens een zak met geld zien te winnen geloof ik ..

  • Paul P.

    Hallo Dave

    Als je wil, kan ik je alvast een copie van de spelregels van ASLSK-1 toesturen (stuur je adres maar via email). Het mijne kun je trouwens ook vinden op de site van de rollenspelgroep uit Gouda: The Wanderers of Light.

    Groeten,

    Paul P.

  • Jasper de Boer

    Hallo,

    Ik heb jaren geleden ASL gespeeld, maar door tijdgebrek is het spelen van het spel er een beetje bij in geschoten. Ik zou het spel echter wel weer willen oppakken. Is er iemand die interesse heeft?? Of iemand die tips heeft om spelers te vinden?

    Ik hoor het graag!

    Groet,

    Jasper de Boer

    Zutphen