Caylus: spelregelvraag Notaris

• Joker2

Ik lees in de spelregels van Caylus dat als je gebruik maakt van de Notaris (Neutraal gebouw of een eigen produktiegebouw vervangen door een Residentieel gebouw), dat als er op zo'n gebouw al een arbeider staat, je eerst moet wachten tot dat gebouw geactiveerd wordt voordat je deze mag vervangen.

Wordt de “oude” eigenschap van het bestaande gebouw eerst uitgevoerd voor de aanwezige arbeider en daarna pas vervangen door het Residentieel gebouw?

Alvast bedankt voor jullie (re)actie,

Joker2

• Jeroen

Ja, dat is volgens mij precies de reden waarom je de tegel pas later moet vervangen; zodat deze speler wel zijn gekozen actie behoudt.

• geboom

Yep, zo heb ik de regel ook begrepen.

Een pracht spel overigenes, heb de recensie opgestuurd naar spelmagazijn dus ik denk dat ie er binnen kort wel op staat.

Het aardige is de veelzijdigheid van het spel.

Zo zijn er tot op heden een paar tegels die ik noge helemaal niet in het spel gebruikt heb.

Ik durf te stellen dat afhankelijk van het aantal spelers bepaalde tegels meer of minder interessant worden.

Komende week maar eens testen met een volle bak. (5 spelers)

een aanrader!

Gerard

• Joker2

Jeroen en Gerard,

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb het spel gespeeld tijdens het Spellenspektakel en heb er een zeer goed gevoel bij.

Nu nog even tijd vinden bij m'n andere thuisspelers.

Joker2

• Erwin Broens

Joker2 schreef:

>

> Ik heb het spel gespeeld tijdens het Spellenspektakel en heb

> er een zeer goed gevoel bij.

> Nu nog even tijd vinden bij m'n andere thuisspelers.

“Even tijd” is niet genoeg, reserveer maar een uur of drie. :-)

• Humphrey

In de (Engelse) regels staat duidelijk bij de uitleg van “the lawyer” (notaris):

“If there is a worker in the building the player wants to transform, the player pays immediately, but the lawyer’s action will be delayed until the building has been activated.”

• Ronald

Ik hoop de spelbeschrijving van Caylus komend weekend in Spelmagazijn te plaatsen…