International Gamers Award voor Ticket to Ride Europe en voor War of the Ring

• Tamara Bakker

Zojuist is bekend geworden dat Ticket to ride Europe de International Gamers Award multi players heeft gewonnen.

Het spel War of the Ring heeft de International Gamers Award two players gewonnen.

Genomineerd waren:

Multi player:

Antiquity - Splotter

Around the world in 80 days - Ravensburger

Carcassonne De Stad - Hans im Glück

Diamant - Schmidt

Keythedral - Pro Ludo

Louis XIV - Alea

Reef Encounter - R&D Games

Struggle of empires - Warfrog

Shadows over Camelot - Days of Wonder

Ticket to ride Europe - Days of Wonder

Ubongo - Kosmos

YS - Ystari

Two player:

Dungeon twister - As Modée

Fjord - Hans im Glück

Jambo - Kosmos

Oceania - Kosmos

Roma - Queen Games

War of the Ring - Fantasy Flight Games

• Erwin Broens

Ticket to Ride Europe als winnaar? Ik val van verbazing van mijn stoel. Dit kan geen zuivere koffie zijn. Dit ruikt naar manipulatie. Ik neem aan dat de juryleden zijn vervangen door buitenaardse dubbelgangers (hun vermoedelijke herkomst is de maan, vandaar de winnaar). Ik zal die Hoekstra volgende week eens goed in de gaten houden……..

• Ronald

Aj, betrapt…

Moeten nu beide prijzen opnieuw gekozen worden?

Ronald

• Saskia Rette sich

Tsss… Zijn dan alleen de Amerikaanse presidentsverkiezingen nog betrouwbaar?!…

Groeten,

Saskia

• BoBoSick

Ys

Ik heb dit spel afgelopen zomer aangeschaft in Frankrijk. De eigenaar van een spelwinkel in Montpellier tipte mij hierover. De spelregels waren in het Duits, Frans en Engels wat mij goed uitkwam gelet op het gegeven dat mijn Frans zeer belabberd is. Ondanks de nodige vertaalfouten zijn de spelregels helder. Overigens is op de website inmiddels een Nederlandse vertaling te downloaden.

Je moet kristallen verzamelen en tegelijkertijd er voor zorgen dat deze kristallen het meeste waard worden. Voor het verzamelen van de kristallen wordt een Morgenland look-alike spelmechanisme gebruikt. Echter moet je in dit spel deels open bieden en deels gesloten bieden en bovendien niet alle nummertjes gebruiken, de nummers die overblijven, beslissen namelijk de speelvolgorde en de uitslagen van een gelijk spel.

Een echte topper in mijn ogen, veel chaos, hoog tempo, veel mogelijkheden, veel anticiperen op de tegenstander en de uitvoering is goed verzorgd. Een spel dat in mijn kast concurreert met El Grande, Maharadja en Puerto Rico. Degene die naar Essen gaan adviseer ik echt even stil te staan bij dit spel (ik verwacht het niet op het spellenspektakel tegen te komen). Mocht je het gaan spelen adviseer ik wel even een Player Aid te downloaden.

Voor meer info over het spel:

http://www.ystari.com/ys/eindex.htm

• Ronald

Ik denk dat White Goblin Games het wel bij zich zal hebben op het Spellenspektakel. Kijk dan meteen ook naar het nieuwe Caylus!

• Akke

Was Ys niet uitverkocht? Met een reprint in December?

Op Spiel zijn in elk geval een uitbreiding en glazen edelstenen beschikbaar.