Bluff

• ronald

Ik heb een tijdje geleden het bordspel Bluff gespeeld.

Ik ben al een tijdje op zoek naar dit spel maar ik kan em nergens vinden dus wil ik dat via deze weg proberen.

Het gaat om een bordspel dat je met 6 personen kan spelen en dat elke speler 5 dobbelstenen heeft.

Op de dobbelstenen staan de nummers 1 t/m 5 en een ster en bij elke 5 stenen krijgen de spelers en soort bakje net als bij balletje balletje.

Ik zou het fijn vinden als iemand weet waar ik deze kan kopen.

alvast bedankt

• Erwin Broens

Bel eens met The Joker in Utrecht (030-2332158). Als mijn geheugen me niet in de steek laat, hebben zij ooit de volledige voorraad van Jumbo opgekocht.

• Ronald

Het spel is vrijwel hetzelfde als Perudo. Dat is volgens mij vorig jaar opnieuw uitgebracht.

• BoB

Bluff is wel degelijk leuker dan Perudo. Het grootste verschil zit um in 't feit dat je bij Bluff meerdere stenen in 1 keer kunt kwijtraken.

STELLING: Perudo is een slap aftrexel van Bluff!

Groeten van het type vriendelijk,

BoB

PS Heb Bluff idd laatst bij de Joker nog zien staan

• Peter Hein

Tegenstelling: Perudo is een stuk mooier dan Bluff!

En die regel van meerdere dobblestenen kwijtraken kun je met Perudo ook invoeren. Het zijn in feite bijna identieke spellen, die je met elkaars regels kunt spelen.BoB schreef:

• Ron Huising

Misschien dat er nog een verdwaald exemplaar ergens in de kasten rondzwerft, maar ik denk dat we alle “Bluf”-spellen verkocht hebben. We hebben ook alleen de nieuwe “Perudo”-versie liggen. Wel trekken we regelmatig ons eigen speel-exemplaar te voorschijn om te laten spelen. Je kan de regels van “Bluf” makkelijk op “Perudo” toepassen, maar dan is het wel handig om het bord even te komen natekenen.

Ron.

• Akke

Het belangrijkste verschil is dat er bij Bluff een handig speelbord meegeleverd is.

Qua regels zijn er slechts minime verschillen.

• Saskia Rette sich

Perudo wordt vaak aangeboden op Marktplaats.

Groeten,

Saskia