Spelregels '3 is raak!' - Ravensburger

• Kire

Hallo,

Ik heb op een rommelmarkt het spelletje ‘3 is raak’ van ravensburger op de kop kunnen tikken. Helaas ontbreken de spelregels.

Het lijkt me een leuk spel om met mijn vierjarig zoontje te spelen, dus als iemand me de spelregels zou kunnen mailen, zou dit mij veel plezier doen.

Op hoop van zege,

Kire

• Saskia Rette sich

Beste Kire,

Kom je eruit met deze beschrijving?

Een schitterend combinatiespel, dat reeds vanaf 4,5 jaar kan gespeeld worden!

Je probeert om zo vlug mogelijk drie vruchten (kaarten in het midden) op je eigen overzichtskaart te ontdekken, maar ze moeten op één lijn liggen!

Alles draait om vruchten en reactiesnelheid. Elke kaart in de doos toont op de voorzijde negen vruchten (in een raster van drie op drie en in heel veel kleurcombinaties). Op de rugzijde staat één vrucht. Drie of meer kaarten liggen met de rugzijde open op tafel. Wie als eerste op zijn eigen bovenste kaart eenzelfde combinatie van drie op een rij liggende vruchten (horizontaal of verticaal) opmerkt die ook op een op tafel liggende kaart staat, krijgt die kaart. Wie het het meeste kaarten kan verzamelen, wint het spel.

De tekeningen zijn heel mooi, helder en leuk. Ook oudere kinderen en volwassenen spelen dit spel graag!

Groeten,

Saskia

• Kire

Hi Saskia,

Dit is de uitleg van het spellenarchief en brengt inderdaad al heel wat duidelijkheid, maar ik snap niet hoe de kaarten open op tafel geraken. Als iemand daarin duidelijkheid kan scheppen …

Kire

• Jeroen

Eerder had ik ook een oud spel gekocht op de rommelmarkt van Ravensburger. Een mailtje naar Ravensburger was voldoende om binnen een paar dagen de spelregels via email toegezonden te krijgen.

Wellicht een tip.

• michel

Beste Kirre,

als duits geen probleem is dan hier de duitse handleiding:

http://www.ravensburger.de/portal/images/downloadfiles/spielanleitung/Mit_3_Dabei.pdf

Groetjes van Michel.

P.S. mijn zoontje van 3 en half jaar is helemaal gek van Pipeline (zonder spelregels gewoon bouwen) en Carcassonne (alleen plaatjes aanleggen als een soort puzzel.)

• Kire

Hi Michel,

Bedankt voor de link. Duits is geen probleem.

Ook je Carcassonne tip zal ik eens uitproberen!

Groeten,

Kire

• Saskia Rette sich

Vervolg Carcasonne-tip: als je kindje iets ouder is, kun je al een wedstrijdelement toevoegen: bouw het grootste kasteel.

Groeten,

Saskia