memoir 44

• Rolf

Dit geweldige spel voor 2 personen (het leukste 2-persoonsspel dat ik tot nu toe gespeeld heb) is zodanig opgezet dat talrijke modificaties en varianten mogelijk zijn.

Ik ben nu op zoek naar mogelijkheden om het meer dan met 2 personen te spelen (3 of 4). Heeft iemand hier ideeen of regels voor ?

De Overlord-scenario's bieden weliswaar de mogelijkheid om het met 6 of 8 personen te spelen, maar daarvoor moet je wel 2 complete spellen hebben.

Bovendien voorzien regels niet in een spel met 3 of 4 personen.

Rolf

• Edwin

Hoi,

Deze discussie gevonden over 2 tegen 2 te spelen:

http://www.boardgamegeek.com/geekforum.php3?action=viewthread&threadid=59497

Idee is dat 1 speler de te spelen kaart kiest, de andere deze uitvoert (naar eigen inzicht). Zelf heb ik hier (nog) geen ervaring mee.

Groet,

Edwin

• Emiel

Hoi Edwin,

Ik heb zelf een poging gedaan om een scenario voor 3-4 personen gebruik makende van 1 bord te ontwerpen. Het heet “race for Berlin” en is te downloaden op boardgamgeek.com op de pagina van memoir44. Let niet op de lay out, want ik heb geen gebruik gemaakt van de officiele editor. Laat mij of via dit forum ff weten of het scenario werkt, ik heb m zelf namelijk nog niet gedaan.