Louis XIV (Alea)

• Joker2

Tamara,

Leuk dat je reageert, ik heb ook gelijk een vraag/opmerking.

Ik heb vorig jaar nog eens met Armand gesproken over het soort spellen dat wordt gespeeld/gepromoot door Spellengroep Phoenix.

Aan bod kwam toen ook Sint Petersburg, waarbij Armand volgens mij ongeveer het volgende aangaf (weet het natuurlijk niet meer letterlijk): Sint Petersburg heeft als nadeel voor wat betreft de te kopen edelmankaarten (te bepalend op het eind van het spel). Hierdoor zou het een te grote geluksfactor bevatten. Dit werd als negatief ervaren.

Nu jullie ook Louis XIV gaan promoten, ben ik benieuwd in hoeverre de geluksfactor zich in dit spel gedraagt?

Ik zie bijvoorbeeld bij Erwin Broens “Alleen de ”loterij“ bij de eindtelling heeft mij gestoord” als commentaar staan.

Mijn vraag/opmerking is geen veroordeling, maar ik ben wel benieuwd.

Misschien kom ik zaterdag wel naar Utrecht.

Joker2

• Tamara Bakker

De “loterij” bij de eindtelling is inderdaad een geluksfactor in Louis XIV, die door sommigen niet gewaardeerd wordt. Overigens zijn er wel varianten mogelijk om het loterij-effect enigszins te verzachten.

Mocht je zaterdag niet in de gelegenheid zijn om naar Ducosim te komen, dan kan je ook elke woensdagavond terecht in Leiden (Denksportcentrum) of op zondag 25 september van 12.00 tot 24.00.

Groeten,

Tamara