Spellen voor niet spelers

• gert - jan

Er is aan mij gevraagd een spellenavond te organiseren voor niet spelers. Ik herinner mij uit de catalogus van het vlaams spellen collectief dat Bausack als spel werd genoemd voor mensen die niet van spellen houden. En dat is een groter deel van nederlanders dan mensen die wel van spellen spelen houden. Wie heeft nog meer suggesties van gezelschapsspellen voor niet spelers.

• Lovebaby

Wat zijn de criteria voor leuke spellen voor niet-spelers? Weinig nadenken? –> Ganzebord?

• Erwin

Probeer het eens met “loopspellen” als Cartagena en That’s Life (= Verflixxt!). Dergelijke spellen vallen meestal wel in de smaak, vanwege de overeenkomsten met klassieke familiespellen.

• peter heuvelman

Ticket to Ride wellicht?

lage drempel, eenvoudig en snel uitgelegd en treintjes wil wellicht boeien?

• Peter Hein

Als het partygames mogen/moeten zijn kan ik Tik Tak Boem en Cranium wel aanraden; die zijn ook geschikt voor grote groepen. Verder vallen zaken als Perudo en De Grote Dalmuti vaak nog wel in de smaak.

• JeVo

Met een goede spelleider : Weerwolven van Wakkerdam

Coloretto

Ticket to Ride

Carcasonne

Blokus

Lost Cities

• Koen

CARABANDE lijkt me een aanrader in deze context !!

• Akke

Bausack zou ik niet doen, ten eerste moet je kiezen tussen de verschillende speltypes die meegeleverd worden, hiervan zijn ze niet allemaal geschikt voor niet-spelers en sommige zelfs alleen als je groep een bepaalde instelling heeft.

Ik zou spellen nemen die eenvoudige regels hebben, binnen een uur te spelen zijn en totaal niet lijken op de standaard spellen die iedereen kent.

• raoullo

Ik heb een aantal maten kunnen overhalen om ipv te dobbelen Machiavelli te doen. In de eerste ronde heb ik ze erg moeten aandringen dat dit echt een leuk spelletje was. Na de eerste ronde werd het moorden en stelen heftiger dan ooit. Die avond tot laat doorgegaan.

De volgende avond Take 5 werd ook al erg leuk gevonden.

• Stefanovic

Zeker Jungle Speed proberen! Dat is bij ons de aanzet geweest voor zeker zo'n 10 mensen die na hun jeugd nooit meer een spel hadden aangeraakt om weer eens wat te spelen!