[Persbericht] Nieuwe website voor Ducosim

• Maurice

Ducosim heeft een vernieuwde website.

Sinds 21 mei 2005 is de Ducosim website totaal vernieuwd. De nieuwe website is geheel rond het Wiki-principe gebouwd.

Wiki is een internet-applicatie die bezoekers in staat stelt zelf informatie toe te voegen aan de webpagina's en andere gebruikers kunnen deze informatie aanpassen. Op deze manier kunnen gebruikers zelf nieuws en agenda onderwerpen toevoegen. Zij kunnen ook zelf pagina's aanmaken en de pagina's van anderen aanpassen. Het toevoegen van pagina's en het vullen ervan met tekst is erg makkelijk en zeer veelzijdig.

Ducosim-leden kunnen zich aanmelden bij de webmaster en ontvangen het recht om pagina's te bewerken. Niet-leden kunnen zich ook aanmelden, maar krijgen minder toegang dan de Ducosim-leden.

De pagina is opgedeeld in 5 hoofdgroepen: Ducosim informatie, bordspellen, Rollenspellen, Wargames en Verzamelspellen.

De nieuwe Ducosim pagina staat al vol met nieuwe informatie en dat zal de komende tijd alleen maar toenemen. Op deze manier wordt het een dynamisch geheel dat kan gaan uitgroeien tot een van de meest uitgebreide sites op unplugged spellengebied van Nederland .

• Akke

Goed plan! Mijn complimenten.

• Leon

Als je nu nog het webadres zou vermelden…

• Maurice

Ahum…… foutje….

Dat is natuurlijk http://www.ducosim.nl

• JeVo

Ik heb voorlopig 1 opmerking :

Ik zat even te kijken bij de “Indrukken” te kijken op het BS stuk.

Daar mis ik een titel boven het stuk over welk spel dit stukje tekst nu gaat.

Verder ziet het er erg leuk uit en overzichtelijk ook zo met die kleuren.

Goed plan !

Wat me nog niet helemaal duidelijk is : Als ik nu zelf een stukje ga schrijven, moet ik dat dan nog ergens inleveren, of kan ik dat zo op de site zetten ?

Groetjes JeVo

• Maurice

Hoi JeVo,

Dank je voor je compliment.

Het belangrijkste is dat je je eerst moet aanmelden bij de webmaster. Deze geeft je een inlognaam en password. Daarmee kun je inloggen op de site. Eenmaal ingelogd zie je rechtsonderaan de pagina een icoontje van een kladblokje. Als je daarop klikt kom je op de Wiki-pagina en daar kun je de pagina aanpassen of toevoegen.

gr

Maurice

• raoullo

Ziet er allemaal mooi uit, alleen één opmerking, de links bij de boardgames (BS) zijn in het geel op een gele achtergrond, bij het kleinste lichtinval kan ik het dan moeizaam lezen. Verder prima !