Axis & allies Europe

• Jeroen

Onlangs heb ik de Europe versie gespeeld van Axis & Allies en ben razend enthousiast. Alleen vond ik de Engelstalige handleiding niet duidelijk genoeg. De World versie heb ik ook een keer gespeeld, maar ben niet echt bekend met de regels. Kan iemand mij vertellen waar ik een Nederlands talige handleiding van de Europe versie kan vinden?

Bedankt.

Groetjes

Jeroen

• Hunter

Heb je de site van ps-games al bezocht? www.psgames.nl

• Jeroen

heb ik opgekeken, maar kan alleen de spelregels van de wereldeditie vinden. Heb je nog een ander idee?

• Ronald

Als je de Engelse handleiding niet duidelijk genoeg vond, zul je aan de Nederlandse ook niets hebben. Deze is een vertaling van de Engelse.

Ronald

• JeVo

Aan een echt vertaalde Nederlandse versie van A&A Europe handleiding is dus niet zo makkelijk te komen.

Maar spui je regelvragen eens, regelkennis zat hier op het forum !

JeVo

• Jeroen

We hadden nogal wat moeite met het voeren van zeeslagen en vooral als er onderzeeers bij kwamen. Kun jij mij uitleggen hoe het zit?

Jeroen

• JeVo

ik zal eens wat voorbeelden bedenken en opschrijven.

Meer info volgt

JeVo

• BoBoSick

Ik heb A&A europe slechts één keer gespeeld vind het verreweg de mindere in de serie. Daarom weet ik het niet helemaal zeker meer maar volgens mij zijn de zeeslag regels en zeker als het gaat om de duikboten hetzelfde als de 3e edite van het normale spel. Hiervan zijn de regels wel in het Nederlands te krijgen. Als je deze nog niet kent, en je engels is niet al te best, is het aan te bevelen deze eerst te lezen. Volgens mij zijn alleen die neutrale landen echt specifiek van de europe editie.

• Jan

Hallo BoBoSick,

Er zit één maar belangrijk verschil in de zeeslagen zoals volgens de A&A: Europe regels en de A&A: Revised regels. Om vijandelijke duikboten door vliegtuigen te laten aanvallen is in A&A: Europe de aanwezigheid van een eigen of bondgenootschappelijke destroyer noodzakelijk. In A&A: Revised is men van deze regel afgestapt en kunnen duikboten te allen tijde door vliegtuigen worden aangevallen. Dus indien er in A&A: Europe sprake is van een verdedigende vloot van uitsluitend één of meerdere duikboten en die vloot word aangevallen door slagschepen en/of vliegdekschepen en/of transportschepen en/of duikboten (maar dus zónder destroyers) in combinatie met jagers en/of bommenwerpers dan kunnen alleen de marine-eenheden op de duikboten vuren.

Met vriendelijke groet,

Jan.