Manier van spelen Koehandel

• Jacques

Welke volgorde gebruiken jullie bij het bieden bij Koehandel? Met de klok mee of willekeurig ('roept u maar')?

Wijzelf spelen meestal dat iedereen (door elkaar) mag bieden wanneer hij wil. Laatst heb ik het ook met mensen gespeeld die het met de klok mee deden. Als je dan eenmaal gepast hebt mag je niet meer opnieuw bieden.

• bas

wij spelen de iedereen door elkaar beurt, lijkt mij ook het meest leuke van de twee. Zo zijn volgens mij ook de spelregels! Maar goed, iedereen doet wat ie het leukste vind!

• Jozien

Ik heb het spel ook altijd gespeeld met ‘door elkaar roepen’. Ga het zeker eens proberen op volgorde, lijkt me grappig.bas schreef:

>

> wij spelen de iedereen door elkaar beurt, lijkt mij ook het

> meest leuke van de twee. Zo zijn volgens mij ook de

> spelregels! Maar goed, iedereen doet wat ie het leukste vind!

• Rutger

Degene die veilt bepaalt bij ons hoe de hele veiling loopt, en die doet het zo dat hij het dier zo duur mogelijk veilt…(als hij dat wil)

• Lovebaby

Altijd door elkaar heen. Waarom zou je na een pas niet meer mee mogen bieden? Je kunt een hoger bod nodig vinden om de prijs op te drijven voor de veilingmeester!

• JeVo

Bij ons :

Op volgorde, en indien eenmaal gepast dan niet meer meebieden op dit dier.

Als we met vijf zijn, haal ik een opscheplepel uit de keuken en speel zelf als veiling meester mee, (zonder geld, zonder dieren, alleen maar show maken van het veiling proces)