hoi, ik hoor en lees veel over de kolonisten. het schijnt supergeweldig te zijn. binnenkort jarig en dacht; dat zat ik op mn verlanglijsie!
maar welke? er zijn zoveel soorten, welke is nou het leukst om te spelen?
groetjes
ok,
Catan Bordspel Basis: voor 3 tot 4 personen
Catan Bordspel Basis Uitbreiding: Uitbreiding bovenstaande tot 5 en 6 personen
Uitbreiding Zeevaarders: voor 3 tot 4 personen, alleen speelbaar met boventstaande.
Uitbreding zeevaarders tot 5 en 6 personen
Steden en Ridders voor 3 en 4 personen, speelbaar met zowel basisspel en zeevaarders.
Uitbreiding Steden en ridders uitbreiding tot 5 en 6 personen.
Het is zowiezo een geweldig spel vind ik… Je speelt mee en bent bij het spel betrokken tot het eind.
Het bord is variabel, dus geen spel is hetzelfde…
Kaartspel van Catan met de dieverse uitbreidingen… voor twee personen.. Heb ik geen ervaring mee… maar van diegene die ik ken die hetspeelt… allen zeer tevreden.
Ruimteschepen van Catan ook voor twee personen… spelen we vaak en erg leuk…
Het zijn maar persoonlijke meningen… natuurlijk..
succes
Hoi!
Ik vind persoonlijk de kolonisten van de prehistorie het leukst. Alhoewel dit bord niet variabel is, heeft het toch meer mogelijkheden dan het basisspel kolonisten van catan heeft. Dus je hebt meer mogelijkheden zonder dat je daarvoor dure uitbreidingen moet kopen.
Als je vaak met z'n tweeen speelt, is het ook leuk om hte kaartspel te hebben. begin maar met de basisversie. Kan je altijd nog een evt uitbreiding kopen.
… eens je het basisspel onder de knie hebt, is ‘steden en ridders’ een absolute aanrader … wel enig studiewerk vereist, maar het loont zeer de moeite … voor mij nog altijd het beste uit de kolonisten-reeks … hmhm … krijgt zelfs een plaatsje in mijn allround top 10 … mijn raad is wel om met niet méér dan 4 spelers te Catannen, omdat het anders een dooie boel wordt … het duurt gewoon veel te lang voor je terug a/d beurt bent …
Als ik een tip mag geven:
Koop het bordspel als je met minstens 3 (of 4) spelers bent. De kans is levensgroot dat jullie het allen zeer zullen waarderen. Na een aantal keren het basisspel gespeeld te hebben, zul je vanzelf geinteresseerd raken in 1 van de uitbreidingen. Koop deze niet te overhaast in. Zelf lijkt Steden en Ridders mij de leukste van de uitbreidingen.
Als je met niet meer dan 2 spelers bij elkaar verwacht te trommelen, koop dan het basiskaartspel.
Overigens adviseer ik je om ruim voordat je het spel wilt gaan spelen, de spelregels te gaan bestuderen. Doe dat ajb niet op de avond zelf met iedereen vol ongeduld aan tafel. Nog beter is als je iemand kent die het je aan tafel uit kan leggen.
Succes!!!
Koop het gewoon niet!!.
Het is een kans spel, dobbelsteen maakt alles uit.
Nee, Dit is zeker geen over haaste beslissing. Nee, deze jongen heeft NK Kolonisten van catan gespeeld. Alle tactieke geleerd, won bijna altijd van family en vrienden. Toen kwam Finale NK, tactiek was niet meer van belang, dobbel stenen maakte de les uit. conclusie. Het is te duur en dus niet kopen!!
Wel kopen.
Family Business kaart spel voor zes personen. Ik vind het erg leuk. ook al zitten er ook daar momenten in die door het geluk worden bepaalt en kunnen veroorzaken dat je verliest. voor de mensen die het kennen, geen rode kaart krijgen.
Natuurlijk kan ik me eigen spellen aan prijzen om die voor je verjaardag te vragen, maar laat dat iemand anders maar doen. Ik vind het leuk om ze te verzinnen en proberen op de mark te krijgen. de rest moet maar beslissen of het leuke spellen zijn.
Je kan ook spellen speciaal zaken meestal de spellen spelen of testen zelf een keer lenen is meestal mogelijk, dan kan je zelf ondekken wat je op het lijstje moet zetten en meerdere avonden lol met je vrienden.
Gegroet
1/2 Symbiose Games
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?