attika, Goa, Keythedral of hanze met 2 spelers???

• mast

Ik ben op zoek naar ervaringen en een goed advies. Wil een nieuw spel wat je goed met zijn 2 en kunt spelen. Er moet veel in zitten, moeilijk/makkelijk maakt niet zoveel uit. Ik hou ervan om grondstoffen te verzamelen en dingen te bouwen of iets met die grondstoffen te doen. Niet te veel fantasie zoals magic, blue moon enzo

Zelf heb ik al veel spelen, daarvan bevallen puerto rico, kaartspel van catan, ruimtevaarders van catan erg goed. Die zijn ook erg leuk met 2. Nu ben ik wat aan het rondkijken geweest en kwam tot de bovenstaande 4 spelen.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden en aanraden. Ben ook benieuwd naar de speelduur.

Als jullie andere spelen weten ook goed.

Bedankt Mast

• kos

Zowel Attika als Goa kun je bijzonder goed met zijn tweeën spelen.

Het probleem van attika is echter dat ik altijd win en niemand meer met me wil spelen. Met Goa heb ik nog nooit gewonnen en maar 3-4x gespeeld. Keythedral /hanze ken ik niet, ik neem aan dat je op de gebruikelijke forums de recensies hebt bekeken zoals boardgamegeek, spellengek (dat rijtje is vast wel op te zoeken).

Maar… wil jij niet gewoon Babel?

• Lovebaby

jaaah! Babel! Erg goed spel voor 2 personen! Begint rustig, gedurende het spel kun je steeds meer in een beurt, zodat je vanuit een kansloze positie je tegenstander zomaar kan verslaan. Alleen spelen met mensen die redelijk tegen hun verlies kunnen!

• mast

ben echt op zoek naar iets anders

• Erwin

Goa Goa Goa

• Gerline

2-persoons spelen die ik leuk vind (naast Puerto Rico, maar die heb je dus al) zijn:

Al Cabohne (een Bohnanza variant)

Kupferkessel Co.

en de abstract, strategische Gipf serie (Gipf, Tamsk, Zertz, Dvonn en Yinsh)

Van de bovenste twee spelen weet ik niet of ze in het Nederlands verkrijgbaar zijn. Ze zijn beide erg leuk en een NL vertaling is op het net altijd wel te vinden. Voor het spelen zelf heb je geen talenkennis nodig.

Gerline

• bas

Ik speel graag met 2 personen:

La Citta

Ballonvlucht

Lost Cities

• mast

heb ik allen, maar zoek iets nieuws

• robert

Wij spelen redelijk vaak Hanze met z'n tween.. bevalt best goed… niet te diep gaand maar gewoon lekker spelen..

• Ron Huising

Yambo.

Is een nieuw Afrikaans handelarenspel voor 2 in de Kosmos-reeks.

Speelt erg lekker weg.