Machiavelli - spelregelvragen

• Inez van Arendonk

Vragen over Machiavelli:

De Condottiëre mag bij één vermoorde karakter één stad weghalen. De prediker is beschermd voor de condottiëre. Als de prediker vermoord is, geldt zijn bescherming alsnog?

Als persoon A de koningskaart heeft en in de komende ronde voor de moordenaar kiest en persoon B kiest dan de Koning. De moordenaar vermoord de koning. Is de volgende ronde dan persoon A de koning of is dat dan toch persoon B geworden?

• Aerjen

Zover ik weet mag de condotierre bij een willekeurige speler een stad weghalen (tegen betaling). Of een karakter vermoord is oefent daar geen invloed op uit. Als de prediker vermoord is, dan zijn volgens mij de gebouwen ook niet beschermd.

• JeVo

De vermoorde rol zwijgt gedurende de beurt als het graf, en draait dus ook zijn rol niet om. We weten dus niet welke speler de vermoorde Prediker is, en dus mag de Condontiere bij willekeurig welke speler een gebouw vernietigen.

Wij spelen dat de vermoorde konig toch zijn kroon krijgt. Maar of dat officiële spelregels zijn ?

Groetjes JeVo

• Hans J

De vermoorde koning wordt toch de nieuwe koning, staat volgens mij vrij expliciet als uitzondering vermeld. Dit is ook de enige uitzondering dat de rol van een vermoord karakter wel van invloed is.

ergo: (de andere vraag:)

De vermoorde prediker doet die ronde niks. Nu kwam het bij ons nog niet voor, maar als je je rol niet mag omdraaien kun je dus niks met de eigenschappen doen, dus de condottierre zal wel bij de vermoorde prediker kunnen slopen.

Inez van Arendonk schreef:

>

> Vragen over Machiavelli:

>

> De Condottiëre mag bij één vermoorde karakter één stad

> weghalen. De prediker is beschermd voor de condottiëre. Als

> de prediker vermoord is, geldt zijn bescherming alsnog?

>

> Als persoon A de koningskaart heeft en in de komende ronde

> voor de moordenaar kiest en persoon B kiest dan de Koning. De

> moordenaar vermoord de koning. Is de volgende ronde dan

> persoon A de koning of is dat dan toch persoon B geworden?