Columbia Games

• Jan

Hallo spellenspelers en spellenspeelsters,

Ik ben een groot fan van de zg. “blokjesspellen” van Columbia Games. Vroeger kon je die spellen hier in Nederland, zij het na enig zoeken, bj de betere spellenzaak aanschaffen. Bij de Joker in Utrecht hadden ze altijd een breed aanbod, vandaar dat ik één á twee maal per jaar mij daar, en altijd met succes, vervoegde. Sinds enige tijd levert Columbia Games alleen nog maar per Internet. Houdt dit in dat ze níet meer aan winkels leveren en dus rechtstreeks aan de klant of bestellen die winkels hun Columbia Games spellen ook gewoon via Internet? Heeft de Joker bv. nog een vergelijkbaar aanbod zoals zij dat een aantal jaren geleden had?

Met vriendelijke groet,

Jan.

• Armand

The Joker heeft nog een behoorlijk aanbod van Columbia Games, maar doordat Columbia Games alleen nog levert via internet is dat aanbod aan het afnemen.

Nadeel van bestellen via internet is dat je voor een portvrije levering vaak minstens twee spellen moet bestellen en dat je op een bestelling van $100,– toch al gauw krijgt te maken met EUR 50,– aan douaneheffingen en andere administratieve kosten.

Omdie extra kosten te beperken hebben we bij Spelgroep Phoenix (www.spelgroepphoenix.nl) de mogelijkheid ingesteld om gezamenlijk te inkopen bij o.a. Columbia Games. Daarmee worden de kosten van de hefiingen gedrukt en kunnen ze over een groter aantal mensen worden uitgesmeerd.

• Erwin Broens

Armand schreef:

> Nadeel van bestellen via internet is dat je voor een

> portvrije levering vaak minstens twee spellen moet bestellen

> en dat je op een bestelling van $100,– toch al gauw krijgt

> te maken met EUR 50,– aan douaneheffingen en andere

> administratieve kosten.

Ik snap jouw rekensommetje niet helemaal. Als die $100 inclusief verzending is, komt daar volgens mij alleen maar 19% omzetbelasting bij (+/- 15 euro).

• Jan

Hallo Armand,

Lijkt me een puik idee, maar moet je dan lid zijn van jullie spelgroep?

Met vriendelijke groet,

Jan.

• Tamara

Jan,

Iedereen die dat wil kan via Phoenix spellen bestellen, daar hoef je geen Phoenixdonateur voor te zijn (Phoenix heeft geen leden, maar donateurs aangezien Phoenix een stichting is)

.

• Armand

Het is niet alleen BTW wat erbij komt, helaas. Kijk, dat je aan BTW vastzit bij invoer dat is inherent aan het stelsel, dat is bekend. Onverwachte verrassing is echter dat er ook nog bedragen worden geheven voor douanekosten en administratieve handelingen, hetgeen op kleine bedragen nogal oploopt. Resultaat was dat er laatst op $100 spelmateriaal nog 50 euro aan kosten bijkwamen.

• Jan

Hallo Tamara,

Het is me duidelijk. En daarbij zeker het overwegen waard. Al was het alleen maar uit kostenbesparend oogpunt.

Met vriendelijke groet,

Jan.