Sint Petersburg (Sterrenwacht-kaart)

• Joker2

Beste spelers,

Ik heb een vraag over Sint Petersburg.

We vinden de kaart “Sterrenwacht” erg voordelig.

Kost maar 6 en je kan er eigenlijk heel veel mee. Namelijk een gokje wagen op een gunstige kaart (en anders leg je deze toch gewoon weg).

Zijn er spelers onder jullie die dat ook vinden en daar een leuke oplossing voor hebben gevonden?

Zelf zaten we eraan te denken dat je de gekozen kaart gewoon niet weg mag leggen, maar het nadeel hiervan is, is dat je ook met een zeeeeeer dure kaart kan blijven zitten.

Zijn er nog meer suggesties?

Alvast bedankt voor jullie (re)actie,

Joker2

• Jan

Zoals bij elke kaart hangt het al dan niet gunstig zijn van de kaart af van het moment waarop ze kan gekocht worden… Absoluut is geen enkele kaart 100% gunstig dus.

En ja zelfs als iemand twee sterrenwachten heeft dan kan hij nog verliezen hoor.

• Bart

Mijn ervaring is dat de sterrenwacht helemaal niet zo sterk is.

Je moet geluk hebben dat je goede kaarten trekt en als je ze trekt moet je ze ook nog kunnen betalen.

De kaart is maar 6 roebel, maar die 6 roebel leveren geen punten of roebels op. Op het toernooi in Breda heb ik gewonnen tegen iemand die 2 sterrenwachten had.

Wat wel een (te) sterke kaart is, is de rode kaart van 18 (ik ben de naam even kwijt) die elke ronde 6 punten en 3 roebels oplevert. Als je die in de eerste ronde op tafel kan krijgen sta je er heel goed voor.

Groeten,

Bart